responsywność
pixabay.com

Już teraz większość wyszukiwań w Google odbywa się z telefonów komórkowych. Dlatego responsywność twojej strony nigdy nie była tak ważna w prowadzeniu biznesu.

Przedsiębiorcy i firmy, które nie zwracają uwagi na to jak ich witryny wyglądają na małych wyświetlaczach, tracą klientów na rzecz konkurencji.

Dlaczego? 9 na 10 Polaków ma smartfona, a z internetu korzysta prawie 80 proc. naszych rodaków (badania dla Urzędu Komunikacji Elektronicznej wykonane w 2018 rok). Niemal wszyscy posiadacze telefonów komórkowych mają też dostęp do sieci w swoim urządzeniu.

Z mobilnego internetu korzystają prawie wszyscy użytkownicy, a ze stacjonarnego ok. 70 proc. Wniosek?

Bez responsywności strony (Responsive Web Deisgn) możesz zapomnieć o najbardziej wymyślnych działaniach w ramach marketingu internetowego czy content marketingu.

Internauci nie będą chcieli odwiedzać twoje witryny czy sklepu internetowego, która źle wygląda na wyświetlaczu smarfona.

responsywność stron internetowych
pixabay.com

Responsywność strony – na czym polega?

Jeszcze niedawno większość osób przeszukiwała internet z urządzeń stacjonarnych. Najczęściej był to komputer, później laptop. Teraz sytuacja zmieniła się.

Gwałtowny rozwój technologii przyniósł smartfony – telefony z możliwością szybkiego i łatwego dostępu do sieci.

Smartfon większość z nas ma prawie cały czas przy sobie. Siłą rzeczy używamy go przeszukiwania sieci. Mobilny dostęp do stron www jest coraz tańszy i bardziej dostępny.

Jednak za tą zmianą nadal nie nadąża wiele stron internetowych. I tutaj wkracza na scenę responsywność.

Responsywność – co to jest

Responsywnością nazywamy dopasowanie strony www do wyświetlacza na jakim widzi ją internauta.

Przykład. Prowadzisz działalność gospodarczą – sprzedajesz ubrania. Masz też stronę www – sklep internetowy. Twoja witryna będzie responsywna jeśli automatycznie dopasuje się do ekranu np. smartfona na którym ofertę sklepu będzie przeglądał potencjalny klient.

W grę wchodzi m.in. rozdzielczość – na ekranach komputerów jest ona większa, a na telefonach mniejsza. Istotna jest również nawigacja, którą trzeba odpowiednio dostosować.

Oczywiście strona musi nie tylko świetnie prezentować się na telefonie czy tablecie. Powinna też załadować się błyskawicznie i zapewnić doskonałe UX (user experience – wrażenie użytkownika).

zakupy w internecie
pixabay.com

Responsywność – dlaczego jest ważna

Dobre dopasowanie witryny do różnych urządzeń jest ważne przynajmniej z dwóch powodów:

  • potencjalny klient błyskawicznie wyjdzie z twojego e-sklepu jeśli strona będzie źle wyglądała. Zrezygnuje z zakupów u ciebie, a pieniądze zostawi u konkurenta
  • Google „karze” strony, które są nieresponsywne. Takie witryny spadają w wynikach wyszukiwania. To naturalne – algorytmy Google promują strony najbardziej użyteczne i przyjazne, a nie te odrzucające użytkowników

Dlatego jeśli wiążesz przyszłość z handlem/usługami w internecie, to zadbaj o responsywność witryny. To twoja wizytówka nawet jeśli masz sklep, zakład, firmę działającą  przede wszystkim stacjonarnie.

Dla przedsiębiorców z branży e-commerce nie ma odwrotu od rozwiązań mobilnych.

Większość osób nadal kupuje w sieci za pomocą laptopów lub komputerów. Jednak rola telefonów rośnie – używa ich do e-zakupów 61 proc. osób badanych w ubiegłym roku przez Gemiusa.

Szczególnie chętnie po smartfony sięgają najmłodsi użytkownicy – 15-24 lat – czyli dorastające pokolenie Polaków.

Dorastające pokolenie jest również szczególnie wyczulone na łatwość i szybkość robienia zakupów. Zgłaszają najwięcej uwagi jeśli chodzi o niedopasowane formularze czy witryny e-sklepów źle wyglądających na ekranach telefonów.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here