Amazon Marketplace

Amazon Marketplace to popularna platforma handlowa, oferująca mnóstwo możliwości biznesowych sprzedawcom detalicznym. Cieszy się zainteresowaniem sprzedawców na całym świecie, choć w Polsce nie jest jeszcze powszechnie używaną platformą. Warto jednak wyprzedzić konkurencję i założyć sklep na Amazonie, aby przyciągnąć klientów z całego świata. Jak działa Amazon Marketplace?

Spis Treści

Jak działa Amazon?

Sprzedaż na Amazon Marketplace (https://www.idosell.com/pl/amazon/) to szansa na dotarcie ze swą ofertą do konsumentów z różnych krajów. Platforma ta jest bardzo ceniona przez klientów za szeroki wybór produktów z różnych kategorii, takich jak elektronika, kosmetyki, ubrania, narzędzia, zabawki oraz inne. Sprzedawcy, którzy założą tam konto i nawiążą współpracę z Amazonem, mają możliwość sprzedawania swych produktów klientom z całego świata. Są zobowiązani do podawania identyfikatorów produktów, które następnie są przydzielane do konkretnych marek i kategorii. Wystawiając swój produkt na sprzedaż, firma nie tworzy oddzielnej oferty, ale jest podpisana pod tę istniejącą dotychczas.

Konkurencja na platformie jest duża, ale można wyróżnić swą ofertę spośród innych, np. darmową wysyłką albo niską ceną. To pozwala „wskoczyć” produktowi na górę listy. Skonfigurowanie, obsługa konta, a także sama sprzedaż na Amazon jest bardzo prosta. Ponadto, w razie jakichkolwiek pytań czy trudności, można liczyć na pomoc zespołu specjalistów z Amazon Marketplace. Do rejestracji wymagane jest podanie adresu e-mail, danych firmy, a także podłączenie firmowej karty kredytowej. Należy też zeskanować dokument tożsamości, aby zapobiec oszustwom.

Kto może sprzedawać na Amazon Marketplace?

Sprzedaż na Amazon jest przeznaczona wyłącznie dla firm. Wymogiem założenia konta i sprzedawania produktów jest prowadzenie własnej działalności oraz bycie płatnikiem VAT. Nie oznacza to jednak, że w serwisie działają tylko duże firmy – to również korzystne rozwiązanie dla mniejszych sprzedawców. Podczas rejestracji należy wybrać plan sprzedaży: profesjonalny bądź indywidualny. Plan indywidualny jest przeznaczony dla sklepów, które sprzedają do 40 produktów w ciągu miesiąca. Od każdego sprzedanego towaru naliczana jest niewielka opłata. W cenie znajduje się dostęp do podstawowych funkcji oraz wsparcie platformy. Plan profesjonalny obejmuje z kolei konieczność uiszczania stałego abonamentu miesięcznego. W jego ramach można sprzedawać tysiące przedmiotów, a także korzystać z zaawansowanych narzędzi i otrzymywać raporty sprzedaży. Ponadto po sprzedaniu każdego produktu naliczane są nieduże opłaty dodatkowe.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here