Reklama zewnętrzna – rodzaje, przykłady

0
131

Taka forma przekazu marketingowego cieszy się obecnie ogromną popularnością. Reklama zewnętrzna zwana inaczej outdoorową znajduje zastosowanie w otwartej przestrzeni. Najczęściej umieszczana jest na elewacjach budynków, w ciągach komunikacyjnych i miejscach użyteczności publicznej. Reklama prezentowana za pomocą nośników zewnętrznych ma za zadanie dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. Podpowiadamy, jakie formy marketingowe są najbardziej rozpowszechnione w przestrzeni publicznej.

Reklama zewnętrzna – definicja

Nazwa pochodzi od angielskiego słowa out of home advertising lub outdoor advertising. Reklama outdoorowa dociera do konsumentów poza miejsce ich zamieszkania. Przekaz reklamowy tego typu nie jest nachalny, doskonale integruje się z przestrzenią publiczną i nie zaburza estetyki budynku. Niezmiennie reklama zewnętrzna wykazuje dużą skuteczność w docieraniu do potencjalnego klienta. Zazwyczaj znajduje się na poboczach ulic, przy deptakach, w pobliżu dróg i autostrad, w środkach komunikacji miejskiej, galeriach oraz kinach.

Nośniki reklamowe są odporne na uszkodzenia mechaniczne i działanie czynników atmosferycznych typu śnieg, deszcz czy promieniowanie UV. Doświadczeni producenci wykonują kasetony oraz szyldy z wysokiej jakości materiałów. Przykładem jest firma DRW Studio, która posiada ponad 10-letnie doświadczenie w projektowaniu nowoczesnych reklam zewnętrznych. Estetycznie wykonane nośniki reklamowe stanowią doskonały sposób, by wyróżnić nazwę firmy, sklepu lub punktu usługowego.

Reklama zewnętrzna – rodzaje

Promocja danego produktu czy budowanie świadomości marki staje się o wiele prostsza. Do największych atutów reklamy zewnętrznej zalicza się skuteczne dotarcie do masowego odbiorcy, a także długofalowy sposób oddziaływania. Często umiejscowiona jest zarówno na budynkach, jak i obiektach budowlanych. Poza tym spotyka się również reklamy zewnętrzne na konstrukcjach wolnostojących, w gablotach czy witrynach. Dzięki nim możliwe jest budowanie relacji pomiędzy potencjalnym klientem a promowanym produktem.

Obecnie producenci nośników reklamowych wykorzystują nowoczesne techniki świetlne, które znacznie się wyróżniają i skutecznie przyciągają uwagę przechodniów. Na polskim rynku dostępne są różne rodzaje reklamy zewnętrznej. Wiele z nich idealnie prezentuje się na szybie, ścianie lub drzwiach wejściowych. Poniższe formy reklamy zewnętrznej może dla nas wykonać DRW Studio.

Billboard należy do najbardziej rozpoznawalnych nośników reklamowych. Zazwyczaj jest to tablica naścienna, umieszczona na podwyższeniu – słupach wysokościowych i na budynkach w centrum miasta lub poza obszarami zabudowanymi. Billboard znajduje się w pobliżu ruchliwych ulic albo na ścianach bloków. Zwykle jest odpowiednio oświetlony, dzięki czemu plakat reklamowy bywa widoczny wieczorem nawet z dużej odległości. Najbardziej popularne wymiary billboardu wynoszą 5,04 x 2,38 m (12 m2) i 6×3 m (18 m2).

Citylight to panel reklamowy, który w ostatnich latach zyskuje na popularności. Najczęściej można go spotkać na przystankach autobusowych, tramwajowych oraz kolejowych. Tablice reklamowe tego typu są podświetlane od wewnątrz na tablicach ogłoszeniowych. Zazwyczaj mają format 120 x 180 cm. Citylighty mogę pełnić nie tylko funkcję reklamową, ale też stanowią popularny element miejskiego krajobrazu. Zazwyczaj do ich budowy wykorzystywane są profile aluminiowe. Z kolei przeszklenia wykonuje się ze szkła hartowanego, poliwęglanu lub pleksi.

Szyld reklamowy to także popularna forma reklamy, która prezentuje logo firmy i znajduje się przy wejściu do danego przedsiębiorstwa. Zazwyczaj jest to element wolnostojący lub wiszący na elewacji budynku. Niektóre szyldy reklamowe można też zawiesić na konstrukcji nośnej. Takie nośniki reklamy zewnętrznej wyróżniają się prostą, ale chwytliwą grafiką. Ze względu na wysoką skuteczność docierania do odbiorcy, mogą pełnić trzy zadania: informacyjne, estetyczne i perswazyjne. Spośród wielu zalet szyldów reklamowych warto wymienić dużą wytrzymałość, odporność na działanie czynników atmosferycznych oraz brak konieczności wykonywania prac konserwacyjnych.

Reklama wielkoformatowa charakteryzuje się dużą powierzchnią, która może liczyć nawet sto metrów kwadratowych. Najczęściej umieszczana jest na ścianach budynków i przybiera rozmaite formy. Najbardziej popularne reklamy wielkoformatowe wykonuje się z siatki winylowej, backlightu, frontlightu lub winylu oraz oświetla wewnętrznym źródłem światła LED – od frontu lub od tylnej strony.

Podsumowanie

Reklamy zewnętrzne docierają z treścią marketingową do szerokiego grona odbiorców i praktycznie każdej grupy docelowej. W znacznym stopniu buduje poczucie identyfikacji danej marki oraz oddziaływuje długofalowo. Od wielu lat do najbardziej popularnych nośników reklamowych zaliczana jest reklama outdoor. Rodzaje konstrukcji out-of home tworzą przekazy marketingowe trafiające do jak największej liczby potencjalnych klientów. Reklamy zewnętrzne są unikatowe i skutecznie przyciągają wzrok.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here