Coraz częściej spotykasz się z pojęciem outsourcingu IT, ale nie do końca wiesz, co ono oznacza? Rozwiejemy Twoje wątpliwości! Przeczytaj ten artykuł, by dowiedzieć się, na czym polega taka usługa i poznać najważniejsze powody, dla których firmy powinny z niej korzystać.
Spis Treści
Outsourcing IT, czyli wsparcie informatyczne dla firm
Outsourcing to po prostu przekazanie części obowiązków firmie zewnętrznej. Choć samo pojęcie jest stosunkowo nowe, wiele firm od dawna wdraża tego typu rozwiązania. Przykładem niech będzie korzystanie z pomocy biznesów oferujących prowadzenie księgowości, obsługę eventów czy sprzątanie pomieszczeń biurowych.
Usługi informatyczne dla firm obejmują natomiast wszelkie działania związane z wdrażaniem oprogramowania komputerowego, opieką nad serwerami czy elektronicznymi bazami danych. Z outsourcingu IT najczęściej korzystają przedsiębiorcy prowadzący sklepy internetowe oraz firmy działające w sektorze finansowym, ale na ten krok decydują się też przedstawiciele wielu innych branż. Niemal każdy biznes w mniejszym lub większym stopniu wykorzystuje wszak do pracy komputery i systemy informatyczne.
Bezpieczeństwo i backup elektronicznych danych
Współpraca z zewnętrzną firmą IT na ogół zaczyna się od audytu. W jego wyniku powstaje diagnoza, która określa, czy biznesowe dane są bezpieczne. To skuteczna ochrona danych jest bowiem priorytetem i najważniejszą zaletą outsourcingu IT. Głównymi zadaniami specjalistów są: wdrożenie mechanizmów chroniących firmowe serwery oraz komputery przed wirusami, bieżące aktualizacje oprogramowania, a także prawidłowa archiwizacja i backup danych.
Wiele firm specjalizujących się w outsourcingu IT oferuje ponadto nowoczesne rozwiązania chmurowe. Wszystko po to, by dane były bezpieczne i łatwe do odzyskania w każdej sytuacji. Doświadczeni dostawcy usług IT zaproponują również optymalne rozwiązania informatyczne, które usprawnią działanie danej firmy.
Oszczędność pieniędzy i zasobów ludzkich
Outsourcing IT to także duża oszczędność, przede wszystkim z finansowego punktu widzenia. Stworzenie własnego, wewnętrznego działu IT nie jest złym pomysłem, szczególnie w przypadku dużych firm i korporacji. Jest to jednak poważne przedsięwzięcie, które wiąże się z potrzebą przeprowadzenia procesu rekrutacji i przyjęcia dodatkowych pracowników. Nie da się ukryć, że utrzymanie działu IT generuje dużo wyższe koszty niż skorzystanie z pomocy zewnętrznego usługodawcy, który już dysponuje odpowiednią infrastrukturą oraz zespołem specjalistów.
Szybkie rozwiązywanie problemów dzięki usłudze helpdesk
Skorzystanie z doświadczenia firmy oferującej wsparcie informatyczne to też duża oszczędność czasu. Outsourcing IT nie jest usługą jednorazową. To współpraca długofalowa, działająca na zasadzie subskrypcji. Większość usługodawców w swojej ofercie ma tzw. helpdesk, czyli informatyczne biuro obsługi klienta. Oznacza to, że wszelkie problemy rozwiązywane są na bieżąco przez profesjonalistów. Wybrane helpdeski działają całodobowo, co pozwala na natychmiastową reakcję w sytuacjach kryzysowych.








