Chcesz pozyskać środki na Projekt lub Cel? Sprawdź, jak w sieci można pozyskać pieniądze dzięki Crowdfundingowi, napiwkom, zbiórkom czy akcjom i uzbierać określoną sumę!

0
4396

Zbieranie środków na różnego rodzaju projekty czy cele to obecnie bardzo częste zjawisko. Bardzo duża grupa ludzi, którzy mają świetny pomysł np. na biznes czy projekt, nie ma własnych środków na jego zrealizowanie. Z pomocą w takiej sytuacji przychodzi internet, w którym bez problemu pozyskamy pieniądze na kilka sposobów. W internecie nie ma również “rzeczy niemożliwych” oraz takich sum, których nie da się pozyskać czy uzbierać. Najlepiej o tym świadczy wiele projektów, które dzisiaj funkcjonują tylko dzięki np. zbiórkom czy crowdfundingowi. Jak zbierać pieniądze w sieci na projekt? Szczegóły poniżej.

Spis Treści

Napiwki i podatki

Jeśli chcemy zbierać pieniądze na dany cel lub projekt, pierwszym sposobem są napiwki. Gdy działamy w sieci i prowadzimy np. swojego bloga, kanał, lub mamy odbiorców możemy poprosić ich o to, aby wsparli naszą inicjatywę oraz “zrzucili się” drobnymi sumami na wspólny projekt czy cel. Napiwki początkowo funkcjonowały jako uhonorowanie streamerów, czyli osób prowadzących relacje”na żywo” np. z rozgrywek komputerowych. Następnie ten trend przeniósł się na różne typy live-ów, a teraz używany jest nawet przez osoby prowadzące bloga czy kanał na YouTube. W sieci istnieje kilka serwisów, w których możemy zarejestrować się oraz uruchomić system przyjmowania napiwków. Po skonfigurowaniu konta otrzymamy link do wpłat, gdzie osoby chcące nas obdarować napiwkiem będą mogły wpłacić drobne lub też nieco większe sumy. Systemy przyjmowania płatności działają anonimowo oraz umożliwiają wpłaty np. sms-em premium, przelewem czy płatnością kartą płatniczą.

Patronat

Drugim, nieco bardziej zaawansowanym sposobem zbierania pieniędzy od dobrowolnych napiwków i dodatkowo coraz popularniejszym w sieci jest patronat. Serwis Patronite jest serwisem, który umożliwia stworzenie danego projektu, opisanie go oraz poproszenie darczyńców o regularne wspieranie kanału, bloga, inicjatywy czy projektu. Ten sposób nie jest już tak anonimowy, jak napiwki czy datki. W patronacie kładziony jest nacisk na regularną pomoc w rozwijaniu danej inicjatywy. W Zamian za pomoc i comiesięczne wpłaty jako osoby prowadzące projekt powinniśmy oferować darczyńcom — patronom konkretne benefity, z których będą mogli skorzystać. Jeśli jesteśmy np. przewodnikami i prowadzimy kanał, który zawiera materiały wycieczkowe, możemy zaproponować np. raz na kilka miesięcy prywatną wycieczkę po Warszawie czy ciekawych miejscach. Tworząc film, możemy zaoferować np. ekskluzywne materiały itp. Jest to doskonałe rozwiązanie dla osób, które planują stworzyć i rozwijać daną inicjatywę stacjonarnie lub cyfrowo przez dłuższy czas.

Crowdfunding

Jeszcze bardziej zaawansowaną formą zbierania pieniędzy na różnego rodzaju cele lub projekty niż patronat jest Crowdfunding. Jest to społecznościowe zbieranie środków na dany cel. Ogólne działanie tego mechanizmu polega na zarejestrowaniu oraz opisaniu danego celu lub projektu na specjalnych stronach crowdfundingowych, a następnie poproszenie odbiorców o wpłacanie pieniędzy na dany cel. W sieci istnieje wiele różnego rodzaju portali i serwisów crowdfundingowych. Niektóre z nich są polskimi serwisami, inne globalnymi. Choć ogólna zasada zbiórki środków w ten sposób jest podobna, to jednak każdy portal crowdfundingowy ma swoje indywidualne zasady. Na jednych portalach, aby otrzymać zebrane środki, musimy w określonym przez nas czasie zebrać np. 100% czy 90% pieniędzy. Inne portale oferują zbiórkę w zamian za konkretne profity, które otrzymają darczyńcy. Będzie to np. zniżka w sklepie, który otwieramy czy unikalny prezent. Niektóre serwisy umożliwiają zbieranie na dowolny legalny cel bez jakichkolwiek obostrzeń, co jest najkorzystniejszym rozwiązaniem. Na takich portalach możemy przeważnie prowadzić zbiórki na wiele różnego rodzaju projektów, o ile nie łamią prawa. Sposób taki jest też wygodny, legalny i prosty w obsłudze, gdyż to głównie osoby obecne na portalu zainteresowane projektem wpłacają środki. My sami też w celu szybszego uzbierania danej kwoty możemy promować zbiórkę.

Zbiórka na Facebooku

Kolejnym ciekawym pomysłem jest przeprowadzenie zbiórki na Facebook. Ten najpopularniejszych portal społecznościowy udostępnił kilka lat temu możliwość utworzenia zbiórki publicznej. Opcja taka jest oznaczona grafiką monety i jest dostępna w lewym menu serwisu. Przy jej pomocy możemy zorganizować profesjonalną na zbiórkę pieniędzy, gdzie użytkownicy Facebooka będą wracać środki na dany cel lub projekt. Jeśli odpowiednio będziemy reklamować oraz promować zbiórki, a informacja o niej dotrze do wielu osób, możemy liczyć na bardzo duże wsparcie. Zbiórka taka jest legalna, łatwa i bezpieczna. Pewnym minusem może być ograniczone dla polski jako kraju, gdyż w Polsce obecnie można organizować zbiórki jedynie na cele non-profit, czyli “charytatywne”, a nie prywatne czy komercyjne. Wpłacać pieniądze możemy jednak na te dwa rodzaje zbiórek. Pewnym rozwiązaniem o ile mieszkamy za granicą, może być stworzenie takiej zbiórki właśnie tam oraz promowanie jej w Polsce. Warto też sprawdzić stan przepisów i regulaminu, gdyż może się on dynamicznie zmieniać.

Social Media i promocja inicjatywy

Internet to nie tylko miejsce, gdzie znajdziemy gotowe sposoby na zbieranie pieniędzy na dany projekt. W sieci możemy również korzystać z jej pierwotnej mocy, jakim jest szybka komunikacja z innymi użytkownikami. Dzięki temu, jeśli szukamy kolejnego sposobu zbierania środków, możemy zorganizować np. Ogólną zbiórkę poprzez dany system, aby była ona legalna i szeroko ją promować. Jest to doskonały sposób, dzięki któremu możemy reklamować zbiórkę np. w social mediach na różnego rodzaju portalach społecznościowych, na forach internetowych, serwisach tematycznych czy nawet wykupywać płatną reklamę o ile będzie to opłacalne. Im więcej osób dowie się o naszych planach i zbiórce, tym więcej pieniędzy uda nam się zebrać. Jest to nieubłagane prawo reklamy, które działa i będzie funkcjonować również z pewnością, gdy będziemy zbierać środki na dany projekt. W internecie możemy również poprosić swoich znajomych o pomoc w promocji lub stworzyć materiał wirusowy, który będzie często udostępniany i będzie samodzielnie rozpowszechniał się, promując naszą zbiórkę na dany cel.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here