sposoby reklamy w internecie

Mały budżet reklamowy wcale nie musi oznaczać katastrofy reklamowej czy braku klientów. Brak środków na reklamę jest zmorą wielu przedsiębiorców, firm czy marek — szczególnie osób prywatnych czy nowych firm wchodzących na rynek. Internet daje jednak świetne środki, aby skutecznie reklamować się, posiadając nawet skromne środki przeznaczone na promocję lub nie posiadając ich wcale. Jak zatem się reklamować przy małym budżecie reklamowym? Jakie środki promocji dostępne są za darmo? Które opcje wybierać? Poniżej prezentujemy odpowiedzi na te pytania oraz przedstawiamy niskobudżetowe sposoby promocji w sieci.

Profile w Social Mediach

Pierwszym sposobem na tanie reklamowanie się w sieci- a wręcz darmowe jest stworzenie profili w social mediach. Powinniśmy je uzupełnić poprawnymi danymi oraz ciekawymi wpisami. Profil naszej marki umieszczony np. na Facebooku czy Instagramie przyciągnie wiele osób. Możemy również dodawać posty w grupach, brać udział w panelach dyskusyjnych, czy webinariach tematycznych. Pozwoli zainteresować to wiele osób, które następnie zapoznają się z naszym profilem marki. Wiele osób w social mediach wyszukuje nie tylko informacji towarzyskich, ale i firm czy usług.

Marketing szeptany

Kolejnym ciekawym sposobem na darmową reklamę w sieci jest marketing szeptany. Jeśli nie mamy środków na promocję, możemy samodzielnie tworzyć wpisy polecające naszą firmę, wraz z linkiem oraz umieszczać je np. na forach tematycznych. Wiele osób zainteresuje się naszą marką oraz jej ofertą i sprawdzi ją. Marketing szeptany możemy również zamówić w agencji marketingowej a koszt oddania jednego wpisu wahać się może od 1 zł do kilku złotych. Plusem tego sposobu jest sam fakt polecenia, który sprawia, że wiele osób mając do wyboru różne opcje, skorzysta z tej rekomendowanej.

Content Marketing

Marketing treści to kolejny darmowy i bardzo skuteczny sposób na promowanie się w sieci. Jeśli chcemy wypromować naszą markę, projekt, osobę czy firmę warto publikować wartościowe i przydatne treści. Sprawi to, że odbiorcy będą postrzegać nas jako profesjonalistów, którzy posiadają dużą wiedzę oraz często będą wracać do nas po kolejne przydatne dane. Content marketing w obecnym świecie spamu i fake newsów jest bardzo skuteczną strategią pozyskiwania klientów. Aby przyciągać ich treścią, możemy tworzyć np. darmowe e-booki, poradniki, tutoriale, filmiki na YouTube, statystyki, zestawienia, dane czy webinaria.

Reklama na Facebooku

Ostatnim — płatnym, ale w dalszym ciągu umożliwiającym ekonomiczne reklamowanie się w sieci sposobem promocji są reklamy na Facebooku. Wbrew pozorom, aby profesjonalnie dystrybuować reklamy, nie trzeba obracać dużymi sumami. Facebook daje możliwość reklamowania się nawet w cenie kilkunastu — kilkudziesięciu złotych, a dzięki np. targetowaniu i szczegółowemu określeniu grupy docelowej możemy efektywnie wydawać budżetu i uzyskiwać dużą skuteczność takiej promocji. Reklama na Facebooku polega na stworzeniu posta, materiału video czy grafiki — wybraniu umiejscowienia na portalu, określeniu grupy docelowej i opublikowaniu reklamy. Reklama na FB jest dostępna dla każdej osoby, która posiada konto na Facebooku, opłaty pobierane są po wyemitowaniu reklam, a nie z góry. Koszt maksymalny kampanii możemy określić samodzielnie nawet na kilkanaście złotych.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here