Influencer marketing — Przekonaj się, czym jest trend reklamowania się przez znanych influencerów i czy warto z niego korzystać!

0
479

Influencerzy i influencer marketing są coraz bardziej popularne i coraz częściej wykorzystywane do promowania naszych marek czy produktów. Dzięki nim możemy skorzystać z pomocy osoby znanej, popularnej — z dużą liczbą odbiorców, która będzie rekomendowała w zamian za pieniądze nasze produkty i brand. Taki sposób reklamy nie jest niczym nowym, a rosnąca popularność sprawią, że warto dowiedzieć się, czym jest Influencer marketing, jak działa oraz jakie są jego zalety. W tym tekście prezentujemy wszystkie te elementy influencer marketingu oraz przybliżamy go ogólnie.

Spis Treści

Influencerzy i Influencer marketing

Influencer marketing to marketing opierający się polecaniu produktów czy marek przez osoby znane w zamian za pieniądze. Influencerzy to osoby, które prowadzą własne blogi czy kanały w sieci lub są rozpoznawane a ich profil śledzi wielu fanów. Osoby takie wykorzystują swoją popularność i rozpoznawalność do tego, aby min. promować odpłatnie produkty czy usługi. Jeśli chcemy skorzystać z influencer marketingu, płacimy influencerom pieniądze za to, aby użyli naszego produktu w swoim materiale, zaprezentowali go, polecili czy przeprowadzili test. Taki sposób promocji ma bardzo dużą skuteczność, gdyż fani danego “idola” bardzo chętnie zapoznają się z ofertą marki, którą polecał influencer i zazwyczaj z niej korzystają. Influencerami są przeważnie osoby, które na co dzień zajmują się prowadzeniem kont w social mediach i zarabiają na tym lub osoby prowadzące poczytne blogi i serwisy internetowe.

Influencer marketing obecny jest na wielu kanałach, począwszy od portali społecznościowych takich jak Facebook czy Instagram, poprzez liczne blogi a na kanałach YouTube-a kończąc. Dzięki temu mamy wybór kanału, na jakim chcemy się zaprezentować. Oprócz tego elementu w na rynku działa wielu influencerów posiadających fanów z różną ich ilością. Są to osoby m. in. rozpoznawalne wręcz globalnie – mające nawet miliony followersów, osoby prowadzące profile tematyczne z kilkudziesięcioma tysiącami fanów czy osoby mające małe blogi np. z kilkutysięczna widownią. Sam influencer marketing oferują też agencje marketingowe, które za nas ustalą promocję przez odpowiedniego influencera. My również samodzielnie możemy wyszukiwać takie osoby oraz zlecać im promowanie własnej marki.

Jak możemy w praktyce się reklamować przez inflecenerów?

Jeśli podjęliśmy już decyzję, aby poprosić influencera o promocję naszego produktu czy marki, w zamian za pieniądze mamy kilka opcji na wykonanie takiego marketingu. Pierwszym krokiem jest odnalezienie odpowiedniego influencera. Możemy to zadanie zlecić agencji marketingowej lub samodzielnie wyszukiwać popularne blogi czy kanały w internecie. Gdy któryś z nich spełni nasze wymagania np. odnośnie liczby fanów czy tematyki możemy samodzielnie zgłosić się do influencera i negocjować stawkę reklamy. Trzecim sposobem — zdecydowanie najpopularniejszym jest korzystanie z serwisów, które łączą influencerów z reklamodawcami. Takich portali jest wiele w sieci. Oferują one zarejestrowanie się jako influencer lub jak reklamodawca i przedstawienie swojej oferty. Serwisy te działają na podobnej zasadzie. Możemy jako reklamodawcy np. filtrować influencerów pod kątem kanału, na jakim działają, ilości fanów czy ceny jaką żądają za promocję. Dostęp do takich serwisów jest darmowy lub płatny.

Niezależnie od tego, jak nawiążemy kontakt z influencerem, kolejnym etapem jest ustalenie warunków promocji. Możemy określić, na jakiej reklamie nam zależy, jaki ma być to materiał, jaka ma być forma reklamy itp. Po określeniu warunków influencer przygotowuje materiał w postaci posta, nagrania czy wpisu blogowego, a następnie go publikuje. Od wewnętrznych ustaleń zależy też stawka, czas obecności takiego materiału na kanale oraz forma promocji. Możemy zażyczyć sobie, aby influencer jedynie używał np. loga naszej marki, otwarcie prezentował i polecał naszą markę czy wykonał wręcz np. test, poświęcając cały materiał/odcinek/wpis jedynie naszemu produktowi. W ten sposób możemy reklamować swoje produkty, sklepy internetowe, usługi czy dowolny biznes.

Jakie korzyści uzyskamy, wybierając ten rodzaj promocji?

Influencer marketing to wiele korzyści różnego rodzaju. Pierwszą z nich jest skuteczność promocji. Fani, którym idol poleca dany produkt, bardzo często korzystać będą z takiego polecenia, co sprawia, że możemy liczyć np. na wzrost sprzedaży. Sama forma reklamy jest też przyjazna, gdyż nie jest nachalna, nudna i prezentowana jest przez osobę znaną. Dzięki influencer marketingowi wydajemy efektywnie budżet reklamowy. Przeznaczając pieniądze na taką reklamę, promujemy się w konkretnej grupie osób, które są zainteresowane daną tematyką, a nie w grupie osób przypadkowych, gdzie przeważnie mały ich odsetek skorzystałby z naszych usług.

Dla kogo jest przeznaczony ten sposób promocji?

Wiele osób kojarzy influencer marketing z show-biznesem, ogromnymi pieniędzmi i np. poleceniem konkretnej torebki przez gwiazdę zmianami za ogromne sumy pieniędzy. Choć w istocie rzeczywiście tak bywa i głównie stąd wziął się trend influencer marketingu, obecnie zdecydowana większość influencer marketingu odbywa się w kręgach blogerów, youtuberów czy prywatnych klientów i małych firm. Na rynku istnieje bardzo liczna grupa influencerów, którzy posiadają jedynie kilkanaście — kilkadziesiąt tysięcy fanów a najczęściej z ich usług korzystają małe i średnie marki lub osoby prywatne.

Influencer marketing jest przeznaczony zatem dla wszystkich osób, chcących reklamować się w ten sposób — niezależnie od wielkości firmy czy formy marki. Liczne portale łączące influencerów z osobami chcącymi się reklamować pozwalają na dobranie influencera z odpowiednią liczbą odbiorców nawet osobom prywatnym. Z influencer marketingu możemy korzystać więc posiadając tylko kilkanaście — kilkadziesiąt złotych czy prowadząc mały lokalny biznes. Duże firmy chcące prezentować się większemu gronu odbiorców czy duże marki również znajdą topowych influencerów z kilkuset tysiącami fanów, a ten sposób marketingu jest możliwy do wykorzystania przez każdą osobę niezależnie jakim budżetem dysponuje.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here