Wciągające artykuły, przydatne filmy wideo, intrygujące infografiki – świetnej jakości content marketing pomoże wypromować twoją ofertę, przyciągnie potencjalnych klientów i zapewni lepsze wyniki w wyszukiwarce Google.
Możesz mieć produkt, którego jakość zawstydzi konkurencję. Możesz świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Jednak to nie gwarantuje sukcesu.
Ludzie muszą dowiedzieć się jaka jest twoja oferta. Tradycyjnie służyła do tego reklama. Tymczasem jej skuteczność, przynajmniej w internecie, jest coraz bardziej wątpliwa.
Z ręką na sercu: kto lubi, kiedy reklama przerywa film oglądany na YouTube lub musi klikać w krzyżyk, żeby zamknąć kolejne promocje przysłaniające czytany właśnie artykuł?
Według badań ekspertów z OnAudience.com (z 2017 roku) Polacy wyjątkowo nienawidzą reklam. Spośród 60 krajów nasi rodacy najchętniej korzystali z adblocków – wtyczek blokujących reklamy.
W Polsce blokowanych było aż 46 proc. reklam internetowych. Drugie miejsce zajęła Grecja (44 proc.), a brązowy medal przypadł Norwegii (42 proc.). Dla firm, które zlecają reklamy w sieci to strata pieniędzy.
Marketing internetowy znalazł na to sposób. Superbohaterem, który uratuje twój biznes i pomoże go rozwinąć, jest content marketing.

Spis Treści
Content marketing co to jest
Wysokiej jakości treści to jedno z najbardziej skutecznych narzędzi na dotarcie do potencjalnych klientów. Ludzie nie cierpią klasycznych reklam, ale chętnie czytają i oglądają wartościowe, atrakcyjne i wciągające materiały.
Content marketing jest nieskobudżetowym sposobem reklamy w internecie i metodą na przedarcie się przez jazgot wypełniający internet.
Kiedy używasz narzędzi content marketingu, informacja o twoim produkcie lub usłudze jest wpleciona w treści. Nie ma tu miejsca na nachalność klasycznej reklamy.
Jak działa content marketing – przykład
Załóżmy, że jesteś właścicielem kawiarni. Dopiero zaczynasz, klientów przybywa, ale chciałbyś, żeby twój lokal zyskał o wiele większą popularność.
Jak przyciągnąć kawoszów lub ludzi, którzy lubią po pracy czy zajęciach na uczelni zjeść ciastko w miłym towarzystwie?
Możesz przygotować serię filmów – pomoże agencja content marketing – w których pracujący u ciebie barista nauczy widzów jak wybrać dobrą kawę, pokaże czym różnią się ekspres, aeropress, drip czy inne urządzenia do zaparzania, zdradzi ciekawostki dzięki którym widz przygotuje w domu jeszcze smaczniejszy napój. Filmy trafią na twój kanał na Facebooku lub witrynę lokalu.
To prosty przykład. Możliwości wykorzystania content marketingu są nieograniczone. Wśród najbardziej popularnych są:
- artykuły ekspertów
- poradniki
- ebooki
- szkolenia internetowe
- infografiki
- video
- podcasty
- quizy
- raporty
- recenzje
Agencje reklamowe wydają pieniądze na content marketing, bo wiedzą, że każda złotówka wróci pomnożona. W ubiegłym roku marketerzy zwiększyli swoje budżety na ten rodzaj promocji o 80 proc. (dane Content Institute Marketing).
Nowoczesny sposób na reklamę twojej usługi lub produktu, to nie wszystko.

Content marketing i SEO
Internet wypełniony jest śmieciowymi stronami. Wartościowe treści podniosą jakość twojej witryny, budują wiarygodność i pozwolą wyróżnić się na tle konkurencji.
Internauci coraz bardziej cenią przydatne artykuły, infografiki lub wideo. Zauważają to oczywiście internetowe wyszukiwarki, przede wszystkim Google.
Content marketing to jeden z najważniejszych sposobów na lepszą optymalizację dla wyszukiwarek internetowych (SEO).
Dzięki wysokiej jakości treściom, twoja strona będzie wyżej umieszczana w wynikach wyszukiwań.
Jeśli po wpisaniu konkretnego zapytania w Google link do twojej witryny znajdzie się na pierwszej stronie wyników, to jesteś na dobrej drodze do sukcesu. Niewielu internautów dociera do linków na trzeciej czy czwartej stronie wyszukiwania.
Pamiętaj, że użytkownicy internetu chętnie linkują do atrakcyjnych treści i udostępniają je na swoich profilach w social media (Facebook, Twitter). To świetna szansa na promocję twojego produktu lub usługi.
Content marketing – jakie korzyści
Podsumujmy główne zalety content marketingu:
- zdobędziesz bardziej lojalnych i wartościowych klientów
- zwiększysz sprzedaż
- lepiej wydasz pieniądze na promocję i marketing w internecie
- uzyskasz lepsze wyniki w wyszukiwarkach Google