Czym są Instagram Reels

Zauważasz potencjał, który tkwi w reklamie w mediach społecznościowych i chcesz jeszcze efektywniej działać w tej przestrzeni reklamowej? Nie przegap najnowszej funkcji Instagrama, która ma szansę realnie wpłynąć na zwiększenie widoczności twojej marki. Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj dalej!

Spis Treści

Czym są Instagram Reels (Insta Rolki)?

Insta Rolki są zupełnie nowym produktem od Instagrama, który umożliwia publikację niedostępnego wcześniej w aplikacji formatu, dłuższych, max. 60-sekundowych filmików, a także dotarcie do całkowicie nowej grupy odbiorców spoza grona followersów. Insta Rolki otwierają przed użytkownikiem nie tylko nowe możliwości zasięgowe, ale też świeży i wyzwalający kreatywność format wideo, do którego można użyć zarówno własnego dźwięku audio, jak i gotowych propozycji dźwiękowych z innych nagrań (tu najwyraźniej widać podobieństwo Instagram Reels do znanego już wszystkim formatu używanego na Tik Toku).

Czym różnią się Instagram Stories od Instagram Reels?

Jeśli jeszcze nie czujesz się przekonany do wypróbowania funkcji rolki na swoim profilu i pozostajesz fanem sprawdzonych i lubianych Insta Stories, to po przeczytaniu tego akapitu będziesz mógł lepiej dostrzec różnicę i całkowicie nową jakość, jaką gwarantują rolki na Instagramie.

Jedną z najważniejszych, wspomnianych już wcześniej różnic pomiędzy Insta Stories, a Instagram Reels jest to, że dostępność rolek jest dedykowana do jak największej liczby użytkowników Instagrama, co umożliwia twojemu profilowi osiągnięcie o wiele większych zasięgów. Tym samym, treści, które stworzysz, mają szansę wzbudzić zainteresowanie użytkowników, do których nie miałbyś w innym wypadku dostępu. Kolejnym plusem jest to, że Insta Reels bazują na nagranych klipach i umożliwiają wyłącznie publikację w formacie wideo. Ruchome obrazy dobrze się klikają i nie ma wątpliwości, że wyjście z takim formatem w stronę potencjalnego klienta jest doskonałym pomysłem, jeśli chcesz zwiększyć widoczność swojej marki.

Kolejna dobra wiadomość jest taka, że owoc twoich wysiłków w postaci Insta Rolki będzie widoczny na twoim profilu tak długo, jak tylko zechcesz – nie zniknie po 24 h, jak to dotychczas działo się w przypadku Insta Stories.

Gdzie wyświetlają się Insta Rolki?

Nowa funkcja Instagrama cechuje się naprawdę dużą dostępnością dla każdego użytkownika. Nie sposób jej przeoczyć! Rolki pojawiają się zarówno w profilu danego twórcy, jak i w karcie „eksploruj” oraz po wpisaniu w tej karcie wybranego hasztaga – ta funkcja rolki wydaje się być kluczowa w budowaniu rozpoznawalności marki oraz budowaniu zaangażowania wśród potencjalnych klientów.

Jak zrobić Instagram Reels? (Insta Rolki)

Skoro już czujesz się zachęcony do stworzenia twojej rolki, czas na sprawdzenie jak działają nowe funkcje aplikacji Instagram w praktyce. Oto instrukcja jak nagrać rolkę:

  1. Wybierz w aplikacji opcję „Rolki”, która znajduje się na dole ekranu w trybie aparatu. Warto pamiętać, że w przypadku tworzenia rolek, możesz podobnie jak w przypadku znanych ci już Insta Stories, użyć materiałów zapisanych wcześniej na twoim smartphonie. Za pomocą montażu, który oferuje m.in. płynne przejścia pomiędzy serią filmików, możesz stworzyć klip z wykorzystaniem filmików, które stworzyłeś wcześniej i dograć do nich content w czasie realnym.
  2. Po naciśnięciu przycisku nagrywania masz jeszcze szansę na modyfikację swojego materiału. Mogą to być zarówno delikatne przeróbki, np. filtr umożliwiający ogólny efekt wygładzenia twarzy, jak i skomplikowane efekty specjalne, które przeniosą twoje wideo na zupełnie nowy poziom. Hamuje cię tylko twoja własna wyobraźnia.
  3. Nie zapomnij o najważniejszym – użyj dźwięku! Może to być zarówno gotowy utwór z biblioteki Instagrama (tekst piosenki może wyświetlać się jako element twojego wideo), jak i oryginalny dźwięk z nagrania (odważ się i wykorzystaj rytm ulubionej muzyki jako tło do swojego filmu).

Jak opublikować Reels na Instagramie?

Rolka gotowa? Pozostaje ci już tylko udostępnić swoją pracę i czekać na reakcje! Instagram Reels pozwalają na komentowanie i dodawanie reakcji do rolki, na podobnej zasadzie jak w postach – każdy będzie widział ilość serduszek i treść wiadomości, które pozostawią pod twoim materiałem użytkownicy.

W przypadku konta publicznego twoja rolka trafi do karty „Eksploruj” oraz na twój kanał. Masz możliwość podbicia zasięgu swojej rolki dodając odpowiednie hasztagi lub (podobnie jak na Tik Toku) używając popularnej ścieżki audio do swojego nagrania, która wypromuje twoją rolkę na szczyt karty „Eksploruj”.

Jeśli korzystasz z konta prywatnego i chcesz stworzyć treść dla ograniczonego grona odbiorców, możesz potraktować rolki jako dobrą alternatywę dla Insta Stories, która oferuje dłuższy format (bez irytującego przycinania po 15 sekundach nagrania). Rolka wyświetli się twoim stałym obserwatorom w aktualnościach.

Ciekawą funkcją, która ruszyła wraz z uruchomieniem Instagram Reels jest Insta Collabs, która pozwala na tworzenie contentu we współpracy z innymi użytkownikami. Dzięki temu rolki będą publikowane na profilu twórcy, a także udostępniane na konto autora, który brał udział w danej współpracy.

Jak wypromować rolkę i co nieco o algorytmie

Jeśli poszukujesz rozwiązań, które pomogą wypromować twoją markę i zwiększyć wartościowy ruch na twojej stronie to pamiętaj, że warto sięgnąć po pomoc od specjalistów z tego zakresu. Agencja SEM Marketing Match opublikowała na swoim blogu wyczerpujący materiał o potencjale Insta Rolek. Przeczytaj koniecznie!

Algorytm Instagrama w sposób zautomatyzowany dopasowuje treści do potrzeb użytkowników portalu, zatem działa na danych dotyczących aktywności konta w przeszłości, takich jak: aktywność użytkownika, liczba reakcji na materiały udostępniane przez konto (komentarze, polubienia, DM), a także atrakcyjność danej rolki (dobra jakość materiału, popularna ścieżka dźwiękowa).

Na pewno warto przyjrzeć się temu nowemu trendowi i wypróbować skuteczność Instagram Reels na swoim koncie. Rolki na Instagramie są bez wątpienia świetnym narzędziem promocyjnym i wizerunkowym, które pozwolą się wyróżnić na tle innych marek, które jeszcze nie korzystają z tej funkcjonalności.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here