Dlaczego warto nosić ze sobą wizytówkę

Druk wizytówek to praktyka z wieloletnią tradycją. Wielu przedsiębiorców zamawia je niejako z poczucia obowiązku, bo tak się po prostu robi. Ale w czym tkwi tak naprawdę sekret wizytówki i dlaczego warto ją mieć ze sobą?

Siłą wizytówki jest właśnie jej rozmiar i zwięzłość zawartych na niej informacji. To pierwsze pozwala zabrać ją ze sobą praktycznie zawsze i wszędzie przedsiębiorcy czy usługodawcy. Jej odbiorca natomiast czyli osoba, której polecamy nasze usługi, będzie bardziej skory przyjąć wizytówkę niż inne, większe druki reklamowe.

Nigdy nie wiadomo, kiedy spotka się potencjalnego klienta

W obecnej dobie kładzie się coraz większy nacisk na tak zwany „work-life balance”, czyli równowagę pomiędzy pracą a życiem prywatnym. Jednak noszenie w portfelu własnej wizytówki wcale z tą filozofią nie koliduje. Wręcz przeciwnie, w sytuacjach towarzyskich wręczenie własnej wizytówki często pozwala uniknąć za długiej konwersacji na tematy służbowe, a jednocześnie pozyskać potencjalnego klienta. Ile razy zdarzyło się tak, że podczas spotkania z przyjaciółmi czy jakiegoś przyjęcia, w trakcie rozmowy okazało się, że ktoś z obecnych rozważa skorzystanie z usług, które Wasza firma akurat świadczy, bądź wręcz takich usług poszukuje? Jeżeli macie ze sobą wizytówkę, nie musicie go długo namawiać na kontakt. Wystarczy, że wspomnicie, że pracujecie w interesującej go branży i z chęcią mu pomożecie, niech tylko skontaktuje się w dzień roboczy. Wręczacie wizytówkę, a reszta dzieje się sama. Prawie na pewno zadzwoni, a Wy możecie spokojnie cieszyć spotkaniem towarzyskim.

Wizytówka procentuje w najmniej spodziewanym momencie

I tu rysuje się druga przewaga, jaką ma druk wizytówek – w wielu sytuacjach odbiorca nie jest przygotowany na otrzymanie większego materiału reklamowego, takiego jak ulotka. Po prostu fizycznie nie ma go gdzie schować, nie ma kieszeni, torebki, plecaka. A nawet jeśli weźmie, to często ląduje w takim miejscu, gdzie o niej zapomina. Dlatego ulotka, może mieć krótszy czas życia. Natomiast wizytówka najczęściej ląduje w portfelu lub w portmonetce. I nawet jeżeli to trochę potrwa, to jeżeli tylko dana osoba będzie potrzebować konkretnych, usług przypomni sobie, że „miałem wizytówkę takiego przedsiębiorstwa w portfelu”. Znajdzie ją i wtedy zadzwoni.

Dlatego druk wizytówek i rozdawanie ich potencjalnym klientom czy to w biurze, czy nawet w codziennych sytuacjach towarzyskich procentuje po pewnym czasie, jak ziarno które kiełkuje po jakimś czasie od zasiania. I to są też powody, dla których mimo postępu reklamy internetowej czy elektronicznej drukowanie wizytówek nie wyszło i prędko nie wyjdzie z kanonu marketingu. Jeżeli jeszcze ich nie macie, wydrukujcie i przekonajcie się sami.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here