DOOH, Digital Out Of Home to najnowszy sposób przekazu, który cieszy się coraz większa popularnością i zainteresowaniem. Jest on oparty o wykorzystanie nowoczesnych nośników danych, a także technologii, które pozwalają na ich prezentację w miejscach najbardziej uczęszczanych, takich jak ulice miast, galerie handlowe czy instytucje. W tym typie marketingu idealnie sprawdzają się reklamy na ekranach LCD. Poznaj je bliżej.
Reklama, czyli niezbędne narzędzie do rozwoju każdej firmy
Czy warto inwestować w reklamę, prowadząc swoją firmę? Oczywiście! Reklama jest jednym z najważniejszych elementów marketingu, pozwalającym na szybki wzrost liczby klientów, a w konsekwencji rozwój przedsiębiorstwa. Zachęca ona nowe osoby do odwiedzenia firmy, a tym, którzy już znają przedsiębiorstwo, przypomina o tym, iż ponownie mogą skorzystać z jego produktów lub usług.
Ze względu na to, jak ważna jest reklama, każdy przedsiębiorca powinien przeznaczyć sobie na nią odpowiednią kwotę. Powinna zostać spożytkowana na prowadzenie zaawansowanych, nowoczesnych kampanii, które mają największe zasięgi oraz najliczniejsze sukcesy. Jedną z nich jest właśnie reklama LCD.
Najlepsze miejsca do umieszczenia reklamy
Jak sama nazwa wskazuje, DOOH to reklama, która znajduje się poza domem odbiorcy. Trafia ona do tych lokalizacji, które są przez niego najczęściej odwiedzane. Mogą to być między innymi galerie handlowe, instytucje, przychodnie czy nawet komunikacja miejska.
Jak się okazuje, jednym z najlepszych miejsc do umieszczenia reklamy na ekranie LCD jest właśnie transport publiczny. Każdego dnia z autobusów, tramwajów i metra korzystają w Polsce tysiące osób. Wielu z nich korzysta nawet z kilku środków transportu dziennie, co oznacza, że z łatwością znajdują się oni w zasięgu jednego lub kilku ekranów. W efekcie mogą z łatwością obejrzeć niejedną reklamę.
Przekłada się to na ogromny zasięg, jaki mają reklamy na ekranach LCD, umieszczone właśnie w komunikacji miejskiej. Duże zasięgi to z kolei duża liczba potencjalnych klientów, którzy mogą skorzystać z oferty twojej firmy. Bez wątpienia, jeśli materiał promocyjny jest dobrze przygotowany, wielu z nich właśnie tak zrobi.
Dlaczego lubimy spoglądać na ekrany LCD?
Na koniec warto sobie zadać pytanie, dlaczego w ogóle patrzymy na ekrany LCD w komunikacji miejskiej lub innych miejscach? Przede wszystkim kolorowe, poruszające się obrazy mają tendencję do przyciągania wzroku. Dzieje się to automatycznie, dzięki czemu większość osób po prostu patrzy na przesuwające się reklamy – podświadomie może też zapamiętać ich treść.
Jednocześnie, reklamy umieszczone w takich miejscach jak metro czy autobus, pozwalają na urozmaicenie sobie nudnej podróży. Te, które znajdują się w przychodniach, odrywają z kolei myśli od powodu przybycia do niej. W efekcie mogą więc uprzyjemnić nudne chwile, co także pozytywnie wpływa na chęć oglądania reklam.