Ile kosztuje strona internetowa

Nie jest tajemnicą, że obecność w sieci to dziś nieodłączny element każdej działalności. To w dużej mierze w Internecie rozgrywa się rywalizacja o klientów. Ważnym elementem walki z konkurencją jest strona internetowa firmy. Jeszcze nie masz własnej witryny? Już teraz dowiedz się, jak ją założyć i ile to może kosztować.

Spis Treści

Czy warto zainwestować w stronę WWW?

Strona internetowa firmy to wizytówka Twojej marki w Internecie. Miejsce, w którym m.in. informujesz o swojej działalności, bez ograniczeń prezentujesz swoją ofertę i nawiązujesz kontakt z potencjalnymi klientami.

Brak strony WWW może negatywnie wpływać na wizerunek firmy i spychać ją na margines. Jak pokazują statystyki, już w 2020 roku ponad 70% przedsiębiorstw w Polsce miało stronę WWW. To nie przypadek. Nowoczesna witryna sprawia, że Twoja firma jest widziana jako bardziej profesjonalna i godna zaufania.

Dlatego projektowanie stron internetowych to dziś dla firm niezwykle ważny element biznesu.

Fachowo zaprojektowana strona WWW to:

  • baza wiedzy o historii i działaniu Twojej firmy,
  • przestrzeń do pozyskiwania nowych klientów,
  • miejsce do obszernego prezentowania oferty,
  • lepsza widoczności firmy w sieci,
  • szansa na wyprzedzenie konkurencji,
  • miejsce do dzielenia się wiedzą o swojej branży,
  • narzędzie do analizy preferencji swoich klientów.

Cena strony WWW

Cena strony WWW – od czego zależy?

Nie sposób jednoznacznie odpowiedzieć, ile kosztuje strona internetowa. Za to można odpowiedzieć na pytanie, od czego zależy cena strony WWW.

Do głównych czynników mających wpływ na cenę strony internetowej należy:

  • wielkość strony internetowej – czy będzie to strona typu One-Page (tylko strona główna) czy Multi-Page (z wieloma podstronami), ile będzie na niej treści,
  • w jakiej technologii będzie projektowana strona i ile będzie miała funkcjonalności,
  • kto będzie wykonawcą strony internetowej – czy masz wiedzę, żeby samodzielnie stworzyć i prowadzić stronę, czy potrzebujesz pomocy specjalistów,
  • ile czasu wymaga stworzenie witryny – każda godzina pracy twórców kosztuje.

Warto podkreślić, że bierzemy pod uwagę koszty samej budowy strony WWW. Do tych kosztów trzeba doliczyć opłatę za hosting (miejsce na serwerze), domenę (adres internetowy) czy zabezpieczenie przed hakerami i wirusami w postaci certyfikatu SSL. Nie bez znaczenia pozostaje też pozycjonowanie strony, czyli działanie, które poprawia pozycję Twojej witryny w wynikach wyszukiwania.

Jakie są podstawowe rodzaje stron internetowych?

Do podstawowych rodzajów stron internetowych zalicza się:

Strony One-Page – strona z jedną podstroną. Jest to opcja dla firm, które chcą szybko i tanio postawić prostą stronę WWW.

Strony firmowe – strona bardziej rozbudowana i nieco droższa. Może mieć kilka lub kilkadziesiąt albo nawet kilkaset podstron. Zawiera więcej treści. Jest to rozwiązanie dla firm, które chcą rozwijać swoją działalność w sieci.

Strony dedykowane – strona zawierająca niekonwencjonalne rozwiązania. Budowana od podstaw na zlecenie. Opcja dla firm, które chcą w wyjątkowy sposób prezentować swoją ofertę i mają większy budżet na to przedsięwzięcie.

To, którą opcję wybrać zależy przede wszystkim od Twoich potrzeb i strategii biznesowej, a także tego, ile zamierzasz przeznaczyć na budowę strony internetowej.

Komu powierzyć stworzenie strony WWW?

Do najpopularniejszy rozwiązań zalicza się:

Kreatory stron WWW pozwalają na stworzenie prostej i taniej witryny na bazie prostego szablonu. Nie jest to drogie rozwiązanie, ale niestety tworzy pewne ograniczenia w przyszłości, bo strony powstałej w kreatorze nie sposób znacznie ulepszyć. Dlatego jest to raczej rozwiązanie dla mało wymagających.

Systemy CMS pozwalają na większy rozwój, ale wymagają też więcej czasu, umiejętności i pieniędzy. Są cztery rodzaje: Open-Source, platformy dedykowane i licencjonowanie oraz platformy SaaS. Każde z rozwiązań ma swoją specyfikę, do najpopularniejszych natomiast należy opcja Open-Source (z otwartym kodem źródłowym).

Agencja interaktywna daje największe możliwości i jest najbardziej elastyczna, jeśli chodzi o współpracę. To ty rozmawiasz z firmą na temat tego, czego oczekujesz i na tej podstawie ustalacie cenę. Ponadto profesjonaliści poza samą budową strony często oferują wsparcie dedykowanego opiekuna i biorą na siebie takie elementy jak hosting czy domena. Tak jest w przypadku marki WeNet.pl.

Cena strony internetowej – podsumowanie

Jak widzisz, dróg do powstania strony internetowej firmy jest wiele. Ostateczna decyzja należy do Ciebie, ale optymalną ofertę prezentują zazwyczaj agencje, które dostosowują się do potrzeb swoich klientów.

Strona budowana w kreatorze jest tania, ale często przypomina inne strony, więc nie wyróżnisz się na tle konkurencji, ponadto trudno ją rozwijać w przyszłości. Systemy CMS mają swoje plusy, ale często wymagają własnego hostingu czy umiejętności informatycznych.

Współpraca z fachowcami z agencji interaktywnej pozwala na stworzenie profesjonalnej strony gotowej do ciągłego rozwoju, np. po czasie możesz zamienić ją w sklep internetowy. Ponadto pracownicy agencji zajmują się skomplikowanymi dla laika elementami i służą pomocą techniczną przez cały czas trwania umowy.

Źródło danych: Społeczeństwo informacyjne w Polsce w 2020 r.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here