Monitoring cen konkurencji w e-commerce

Cena ma o wiele większe znaczenie dla klientów sklepów internetowych niż dla kupujących w sklepach stacjonarnych. Dlatego menedżerowie e-commerce’ów muszą nieustannie monitorować działania konkurencji w zakresie polityki cenowej i reagować na nie w taki sposób, aby w oferowaniu klientom optymalnej oferty być zawsze o krok przed konkurencją. Czy da się to zrobić ręcznie, czy konieczne jest skorzystanie ze specjalistycznych narzędzi? Rozwiewamy wszystkie wątpliwości na ten temat.

Spis Treści

Monitoring cen kluczem do kontroli strategii cenowej

Dobra znajomość rynku oraz wiedza na temat liczby konkurencyjnych sklepów i ich polityki cenowej są absolutną koniecznością do wdrożenie skutecznego zarządzania strategią cen sklepu internetowego. Dlatego monitoring cen konkurencji to nieodzowny aspekt prowadzenia sklepu internetowego, niezbędny do tego, aby maksymalizować zyski ze sprzedaży, a przecież o to chodzi w każdym e-commercie.

Ręczny monitoring cen – praca, która nie przyniesie efektów

Manualna praca nad śledzeniem cen konkurencyjnych e-sklepów to niestety praca, która pochłania bardzo dużą ilość czasu, a której efekty nie pozwolą być na bieżąco z działaniami konkurencji i oferować klientom jak najatrakcyjniejszych ofert. Z czego to wynika?

Liczba e-commerce’ów stale rośnie, a to ze względu na coraz większy udział sklepów internetowych w sprzedaży detalicznej. W związku z tym ilość danych do przeanalizowania jest bardzo duża, tym bardziej jeśli weźmie się pod uwagę:

  • pojawianie się kolejnych podmiotów na rynku;
  • wycofywanie ofert;
  • obniżki i podwyżki cen w konkurencyjnych sklepach;
  • akcje promocyjne.

Należy podkreślić również to, że sklepy internetowe coraz chętniej korzystają z narzędzi do monitoringu cen konkurencji, w związku z czym dynamika zmian jest jeszcze bardziej intensywna. A to niestety dodatkowo utrudnia ręczne monitorowanie cen. Nie można zapomnieć też o tym, że ręczna praca wiąże się z ryzykiem popełnienia ludzkiego błędu.

To wszystko sprowadza się niemal do niemożliwości skutecznego śledzenia cen. Nawet jeśli udałoby się to zrobić, to po sporządzeniu raportu i zasugerowaniu zmian może okazać się, że zebrane dane nie są już aktualne.

Przewaga automatycznego monitoringu cen

Specjalistyczne narzędzia do śledzenia cen konkurencji, które bazują na algorytmach, a jednocześnie są wspierane przez specjalistów ds. analityki e-commerce, dostarczają aktualne dane nawet kilka razy dziennie. Dzięki temu będziesz w stanie zbierać na bieżąco informacje na temat rynku i natychmiastowo reagować na działania konkurencji.

  • Narzędzia do monitoringu cen dostarczą Ci informacje na temat:
  • najniższej oferty na rynku;
  • liczby konkurencyjnych sklepów z podobną ofertą;
  • pozycji Twoich ofert w porównywarkach cenowych;
  • zmiany cen u konkurencji;
  • działań promocyjnych w konkurencyjnych e-commerce’ach.

Jeśli automatyczny monitoring cen połączysz z usługą Dynamic Pricing, którą w swojej ofercie ma firma Dealavo, to system będzie mógł automatycznie reagować na ceny konkurencji w oparciu wcześniej ustalone założenia. Żadna inna metoda pracy nad monitoringiem cen sklepów internetowych nie gwarantuje tak skutecznych efektów.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here