Specjalista SEO

Założenie strony internetowej swojego biznesu to obecnie must-have. Stanowi to niezbędny etap na drodze do prowadzenia dalszych działań promocyjnych. Pozycjonowanie umożliwia zwiększenie widoczności witryny na tle innych, konkurencyjnych witryn, co pozwala wnioskować, że praca specjalisty SEO jest obecnie na czasie. Jakie umiejętności powinien mieć skuteczny freelancer ds. pozycjonowania?

Spis Treści

Czym jest pozycjonowanie i na czym polega praca specjalisty SEO?

Większość osób prowadzących swój biznes przyzna, że perspektywa osiągnięcia wysokich miejsc w bezpłatnych wynikach wyszukiwania Google jest kusząca. Niemniej jednak droga do osiągnięcia tego stanu jest często długa i wymagająca wsparcia z zewnątrz. Mowa tutaj właśnie o pomocy freelancera ds. pozycjonowania. Algorytmy Google’a nieustannie się zmieniają, wiele z nich jest też owianych tajemnicą. To powoduje, że samodzielne prowadzenie działań zmierzających do osiągnięcia czołowych miejsc w wynikach wyszukiwania może być karkołomną pracą. Nie zmienia to jednak faktu, że wiele reguł jest znanych i powtarzalnych, co umożliwia „zaprzyjaźnienie” się z robotami Google’a. 

Od czego zaczyna się praca freelancera ds. pozycjonowania?

Punktem wyjściowym jest tu zawsze wykonanie audytu strony internetowej. Dzięki temu taki specjalista będzie wiedział, jakie obszary witryny wymagają poprawy w kontekście indeksowania. Skrócenie czasu ładowania strony, optymalizacja grafik, metatagów, nagłówków – to zaledwie ułamek aspektów, które są weryfikowane podczas takiego audytu. Następny krok opiera się na wcieleniu sugerowanych zmian w życie. Nierzadko wiąże się to również z koniecznością zmian w kodzie strony. Wymaga to szerokiej wiedzy także w zakresie kodowania oraz samych stron www.

Jakie działania wpisują się zakres obowiązków specjalisty od SEO?

Po wprowadzeniu zaleceń sugerowanych w audycie do zadań freelancera ds. pozycjonowania należą także działania link-buildingowe. Polega to na sukcesywnym budowaniu sieci linków zewnętrznych, które będą prowadzić do witryny – takie przekierowywanie ruchu z innych domen ma duże znaczenie w całym procesie pozycjonowania. Równie istotne jest też obudowanie strony ciekawą treścią, która będzie zachęcała użytkowników do dalszej eksploracji zawartości witryny. Pomaga w tym linkowanie wewnętrzne.

Czy praca jako freelancer ds. pozycjonowania jest opłacalna?

Coraz więcej biznesów decyduje się na to, aby zaistnieć w sieci. Naturalną konsekwencją jest też chęć pojawienia się w czołówce wyników wyszukiwania. W osiągnięciu tego celu pomoże właśnie skuteczna kooperacja z doświadczonym specjalistą SEO. Wszystkie wymienione wyżej działania, które są prowadzone przez SEOwców mogą być z powodzeniem praktykowane także zdalnie. Dobre łącze internetowe, komputer – to wszystko, co jest niezbędne w ramach zewnętrznych narzędzi potrzebnych do pracy. To z kolei otwiera nowe perspektywy przed tym zawodem. Możliwość pracy z dowolnego miejsca na ziemi jest cenioną wartością wśród wielu osób, które cenią sobie wolność i możliwość podróżowania.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here