błędy w komunikacji

Kampanie SMS potrafią zadziwić firmy swoją skutecznością. Tworzą osobisty przekaz, który podnosi sprzedaż i zwiększa sympatie do marek. Jednak nadal niektórzy przedsiębiorcy popełniają w tej dziedzinie topowe błędy. Przeanalizujmy te najpopularniejsze, abyś w przyszłości i Ty mógł ich uniknąć.

Spis Treści

Kupowanie list odbiorców

W internecie istnieje wiele ofert sprzedażowych gotowych baz klientów. I – o zgrozo – niektóre firmy z nich korzystają. Niestety taka forma zebrania bazy subskrybentów to klasyczny strzał w kolano. Klienci oczekują, że będą otrzymywać komunikaty SMS od firm jedyne po wyrażeniu zgody. Dodatkowo wysyłanie SMS MT do przypadkowej grupy osób, zmniejsza współczynnik konwersji – większość z nich po prostu nie należy do grupy docelowej Twojej firmy.

Podobnie wygląda sytuacja, gdy zebrałeś własną bazę klientów, ale nie podzieliłeś odbiorców na mniejsze grupy ze względu na płeć, wiek czy zainteresowania zakupowe.

Wysyłka anonimowych SMS

Niektóre firmy ograniczając swoje koszty, korzystając z łączonych numerów SMS. A to duży błąd! Podstawową rzeczą w kampanii mobilnej jest poinformowanie odbiorcy, z jaką marką ma do czynienia. Jeśli na początku wywołasz w nim negatywne skojarzenia i strach, ciężko będzie Ci potem to wrażenie wymazać z jego pamięci.

Zbyt częsta wysyłka wiadomości

Nachalna sprzedaż produktów po kilka razy w tygodniu bez dopasowania do potrzeb grupy docelowej to również częsty błąd w marketingu SMS. Zresztą nie tylko zbyt częsta wysyłka powoduje problem. Niesmak u odbiorców i masowe rezygnacje z subskrypcji może wywoływać wysyłka SMS o nieodpowiednich porach, np. zbyt wcześnie rano czy późno w nocy.

Brak czytelnego CTA

Każda kampania SMS powinna mieć jasno określony cel. I to właśnie ten cel musisz uwypuklić w swojej krótkiej wiadomości, kończąc go soczystym i przejrzystym call to action. Nie każ odbiorcy domyślać się, co musi zrobić, aby skorzystać z oferty – po prostu powiedz mu wprost, jaką czynność ma wykonać.

Za długie wiadomości

Zbytnie rozpisywanie się w treści SMS-ów reklamowych może zaszkodzić Twojej firmie. Wielu klientów oczekuje jasnej informacji i korzyści, które uzyska, korzystając z oferty. Dodatkowo zbyt długie wiadomości mogą odbiorcom kojarzyć się w negatywny sposób i wielu z nich po prostu ich nie przeczyta.

Umieszczenie linku do strony, która nie jest responsywna

Korzystanie ze skróconego linku w treści wiadomości SMS to bardzo dobra praktyka. Gorzej jeśli klikając w odnośnik, odbiorca zostanie przekierowany do strony, która nie została przystosowana do urządzeń mobilnych. Wówczas wielu klientów błyskawicznie opuści stronę.

Problemem w kampaniach SMS z linkami może być również zbyt długi czas ładowania się strony.

Pusta treść SMS-a

Każda wiadomość w kampanii SMS powinna prowadzić do konkretnej reakcji ze strony odbiorcy. Nie ma sensu wysyłać treści, które nic nie wnoszą. Miej z tyłu głowy, że SMS to bardzo osobiste narzędzie komunikacji. Nie zawiedź więc zaufania swoich odbiorców i pisz do nich tylko wtedy, kiedy masz naprawdę coś ciekawego do przekazania.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here