Czy warto stosować skrócone linki w SMS

SMS rządzi się swoimi prawami. Treść wiadomości musi być krótka, rzeczowa i skłaniająca do działania. W osiągnięciu tych celów pomagają skrócone linki w SMS-ach. Warto je stosować niezależnie od branży i rodzaju kampanii promocyjnej. Jak z nich korzystać i kiedy najbardziej się przydają?

Zalety stosowania krótkich linków w SMS

W wiadomości SMS ograniczają nas znaki. Jest ich wprawdzie 160 i w przypadku klasycznych treści ta wielkość w zupełności wystarcza do przekazania najistotniejszych informacji. Problem pojawia się, gdy chcemy dodatkowo zachęcić odbiorcę do przejścia na naszą stronę. Odnośnik zajmuje pół wiadomości. Wtedy skrócone linki okazują się zbawienne.

Ale to nie ich jedyna zaleta. Dzięki krótkim odnośnikom możemy:

  • Przekazać więcej istotnych informacji w wiadomości tekstowej

Ma to szczególne znaczenie dla wyników uzyskanych z kampanii. Więcej dobrze napisanego tekstu przyczyni się do zachęcenia odbiorcy do kliknięcia w link i skorzystania z oferty. W tym celu można wykorzystać znany mechanizm luki informacyjnej – pobudzając ciekawość czytelnika, zachęcić go do sprawdzenia, jaka oferta czy informacje czekają na niego w przesłanym linku.

  • W pełni zmierzyć skuteczność przeprowadzonej kampanii

Podstawą do przeprowadzania zyskownych kampanii jest ich nieustanna obserwacja, doskonalenie i dopasowywanie do odbiorców. W tym pomaga analityka. Dzięki skróconym linkom sprawdzisz, kto skorzystał z danej oferty. Dostosujesz także czas wysyłania wiadomości – na podstawie danych o godzinach, w których odbiorcy najczęściej klikają w link.

  • Uzyskać szczegółowe informacje o osobach klikających w odnośnik

Kliknięcie w link powoduje zebranie ważnych danych o odbiorcach, m.in. o rodzaju urządzenia, z którego korzystają, ich systemu operacyjnego czy przeglądarki. Otrzymasz także informacje o konkretnej godzinie kliknięcia, dzięki czemu jeszcze lepiej zoptymalizujesz swoje przyszłe kampanie SMS.

  • Zwiększyć wielkość i atrakcyjność naszej wiadomości

Umieszczenie linku w wiadomości SMS sprawia, że może on się wyświetlać jako obrazek. To zaś jeszcze bardziej zachęca do kliknięcia i skorzystania z zamieszczonej oferty.

Ze skróconych linków możesz skorzystać na własną rękę przy pomocy zewnętrznego oprogramowania, a także w smsapi, czyli w specjalnej dedykowanej dla Ciebie aplikacji do wysyłki SMS dla klientów.

Co umieścić w skróconym linku SMS?

Nie ma tutaj sztywnych reguł, co do tego, do jakiej podstrony ma prowadzić umieszczony w treści SMS skrócony link. Wszystko zależy od celu Twojej kampanii reklamowej oraz branży. Możesz kierować swoich odbiorców do:

  • strony internetowej, na której użytkownicy mogą wpisać kod rabatowy i skorzystać z oferty;
  • wpisu z Twojego bloga firmowego;
  • sklepu, z którego będą mogli pobrać Twoją aplikację firmową;
  • Twojego profilu w mediach społecznościowych.

Decydując się na skrócony link w SMS, pamiętaj aby korzystać tylko ze sprawdzonych i bezpiecznych narzędzi. Wybieraj standardowe skracanie odnośników lub to spersonalizowane. Własny adres w formie skróconej z pewnością wpłynie pozytywnie na skuteczność kampanii, ale też nie jest to regułą. Kluczem jest tu dobrze napisana wiadomość.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here