Pozycjonowanie to szereg działań, których celem jest uczynienie naszej strony widocznej w wynikach wyszukiwania, a mowa o najwyższych pozycjach (te zbierają najwięcej kliknięć). Typem pozycjonowania, którego wyniki koncentrują się na widoczności w regionie, mieście lub dzielnicy, jest pozycjonowanie lokalne. Firmy z Krakowa, których strony znajdują się na wysokich pozycjach w wynikach zwracanych przez wyszukiwarkę na frazy lokalne, z pewnością korzystają z tego rodzaju działań SEO.
Spis Treści
Pozycjonowanie w Krakowie
Lokalnie możemy pozycjonować małe sklepy i rozbudowane witryny e-commerce. To samo dotyczy stron internetowych – nie musisz mieć witryny z wieloma podstronami, wypełnionej sporą ilością treści, aby przyciągać klientów dzięki pozycjonowaniu na miejscowy rynek.
Pozycjonowanie w Krakowie obejmuje działania na stronie www i poza nią. Warto pomyśleć nad korzystaniem z bezpłatnego narzędzia do zarządzania firmą, czyli Google Moja Firma. To rozwiązanie, w ramach którego możemy decydować o informacjach, jakie zobaczą użytkownicy w wyszukiwarce i usługach Google. Istotne jest aktualizowanie danych i zamieszczanie jak największej ilości informacji o firmie i jej działalności (np. zdjęcia, godziny otwarcia, dokładny adres). Wszystko po to, by użytkownik był w stanie zweryfikować jej wiarygodność i otrzymać potrzebne w danej chwili namiary. Z wyników wyszukiwania powiązanych z mapami korzystają zazwyczaj osoby, które chcą znaleźć firmę/sklep blisko miejsca, w którym się aktualnie znajdują.
W zakres skutecznego pozycjonowania lokalnego wchodzi m.in.:
- optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarki (dotyczy np. treści, struktury serwisu, linkowania),
- analiza konkurencyjnych stron,
- bieżące śledzenie wdrażanych rozwiązań,
- wybór i monitorowanie skuteczności fraz kluczowych oraz ewentualne wykluczanie,
- założenie i zarządzanie profilem firmy w Google.
Pozycjonowanie na długi ogon
Jeśli mówimy o słowach kluczowych, to możemy pozycjonować stronę na dwa sposoby. Pierwsza z metod to pozycjonowanie tradycyjne, czyli korzystające z fraz maksymalnie dwuwyrazowych, np. „mechanik”, „restauracja Kraków” czy „hotel Kraków”. Frazy te charakteryzują się wysoką konkurencyjnością i wysoką objętością wyszukiwania oraz sporym kosztem wypozycjonowania jednej z nich. Drugi sposób to pozycjonowanie szerokie, czyli na długi ogon (long tail). Dotyczy fraz kluczowych składających się z więcej, niż dwóch słów. Założeniem jest precyzyjne dopasowanie wyrażenia do obszaru poszukiwań, np. „serwis samochodowy Kraków Podgórze”, „restauracje owoce morza Kraków”, „hotel Kraków centrum 4 gwiazdki”. Cechą pozycjonowania szerokiego jest niska konkurencyjność i niska objętość wyszukiwania, a także dużo niższy koszt wypozycjonowania pojedynczej frazy w przeciwieństwie do pojedynczych słów czy dwuwyrazowych wyrażeń.
Wybór fraz powinna poprzedzać analiza kondycji strony w SERP (Search Engine Results Page), badanie potrzeb użytkowników i trendów wyszukiwania. Warto przy tym korzystać z narzędzi typu Semstrom, Answer The Public czy SurferSEO.
Skuteczne pozycjonowanie, czyli jakie?
Takie, które przynosi firmie konkretne korzyści. Skuteczne SEO poznamy po efektach, czyli pozycji strony w SERP. Jeśli prowadzimy lokalny biznes i zależy nam na podniesieniu sprzedaży to pozycjonowanie będzie niezbędne, by miejscowi klienci wiedzieli o firmie. Wyszukiwarka jest pierwszym miejscem poszukiwań informacji o produktach i usługach.
Oto, jakie korzyści daje prawidłowo prowadzone pozycjonowanie w Krakowie:
- pozyskanie uwagi potencjalnych klientów,
- większa sprzedaż online w miejscu świadczenia usług lub sprzedaży produktów,
- zainteresowanie użytkowników korzystających z lokalnych fraz kluczowych,
- zyskanie przewagi nad konkurencją w regionie,
- budowanie marki lokalnej, skoncentrowanej na klientów w regionie,
- widoczność firmy w wynikach organicznych i Mapach Google,
- dostarczenie użytkownikom informacji o firmie z poziomu wyników wyszukiwania,
- rozpoznawalność przedsiębiorstwa na danym terenie, np. w Krakowie lub województwie.