jak zdrożyć KSeF w firmie?

Coraz mniej czasu pozostało do dnia, w którym faktury ustrukturyzowane staną się obowiązkowe dla znacznej części polskich przedsiębiorców.  To więc najlepszy czas, by rozpocząć przygotowania do zmian, jakie się szykują. Dowiedz się, czym jest i jak działa KSeF, poznaj metody na wdrożenie e-faktur w swojej firmie i sprawdź, od kiedy będą one obowiązkowe.

Spis Treści

Czym jest faktura ustrukturyzowana?

Jak podaje Krajowy System e-Faktur (KSeF), faktury ustrukturyzowane, określane także mianem e-faktur, to elektroniczny dokument wystawiony i zapisany w ustandaryzowanym formacie XLM. Standaryzacja faktur ma pozwolić na odczytanie plików przez dowolny system komputerowy. Przepisy, które już niebawem wejdą w życie, zobowiązują przedsiębiorców do wystawiania e-faktur za pośrednictwem KSeF. System ten ma automatycznie przydzielać dokumentom numer, który umożliwi ich identyfikację.

Jak wdrożyć KSeF w przedsiębiorstwie?

Wprowadzenie faktur ustrukturyzowanych ma przyczynić się do cyfryzacji zarówno instytucji publicznych, jak i prywatnych firm. Na czym więc polegać ma proces wystawiania e-faktur? Korzystanie z KSeF wymaga wcześniejszego zintegrowania firmowego oprogramowania kadrowo-płacowego. Pozwoli to na automatyczne zarejestrowanie faktury i nadanie jej numeru identyfikacyjnego przez system, zaraz po jej wystawieniu. Przedsiębiorcy mają możliwość wyboru dostawcy oprogramowania lub platformy, które pozwolą im na korzystanie z KSeF. Aktualnie na rynku dostawców rozwiązań cyfrowych dla przedsiębiorców oferowane są już tego rodzaju narzędzia.

faktura ustrukturyzowana

System eFaktura Lite + KSeF

Wdrożenie e-fakturowania w przedsiębiorstwie wiąże się z koniecznością wyboru odpowiedniego oprogramowania. Systemem, który zaprojektowany został zgodnie z polskimi przepisami w zakresie KSeF, jest platforma eFaktura Lite + KSeF. To praktyczne narzędzie, które dodatkowo udostępnia szereg funkcjonalności usprawniających przepływ danych. Poza wystawianiem e-faktur umożliwia bowiem ich edytowanie, przesyłanie oraz archiwizowanie i sprawdzanie ich statusów. Do najważniejszych opcji oprogramowania można zaliczyć:

  • tworzenie dokumentacji firmowej – faktur, zamówień, korekt, not korygujących,
  • zarządzanie przepływem dokumentów,
  • możliwość gromadzenia dokumentacji firmowej oraz danych kontrahentów w jednym miejscu,
  • praktycznie nieograniczony dostęp do dokumentacji – do platformy możemy zalogować z dowolnego miejsca, w dowolnym czasie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here