Promocja przy ograniczonym budżecie

Promocja marki jest czymś niezmiernie ważnym. Szczególnie w dzisiejszym świecie, w którym jest ogromna walka o każdego klienta. Często o jego ostatecznym wyborze produktu decyduje właśnie utożsamianie się i znajomości marki. Być może niektórym wydaje się to dziwne, ale nie tylko jakość produktu ma znaczenie. Co jednak w przypadku, w którym firma dopiero rozpoczyna swoje działanie i jej pieniądze na reklamę są ograniczone? Mamy kilka sposobów, które w znacznym stopniu zwiększą rozpoznawalność marki. Aby się o nich dowiedzieć więcej, zachęcamy do lektury naszego tekstu.

Spis Treści

Długopisy reklamowe

Aby reklama była skuteczna, musi być ona dokładnie przemyślana. Przedsiębiorca, który nie ma wielkich środków na promocję, powinien postawić na długopisy. Przy klasycznych firmowych długopisach z logo jest duża szansa, że przebijemy się ze swoją działalnością szerzej. Jasne, nadal jest to reklama na poziomie lokalnym, ale na sam początek będzie to dobrym krokiem. Trzeba jednak zwrócić uwagę na parę aspektów.

Po pierwsze, długopis nie może być najniższej jakości, a raczej powinno się postawić na to, by szybko się nie zniszczył. Jeżeli odmówi on posłuszeństwa po paru dniach, to potencjalny klient poczuje się oszukany i dostrzeże, że głównym celem było dostarczenie mu produktu niskiej jakości. O wiele lepiej postawić na droższe długopisy, które adresat doceni i z pewnością w przyszłości powie o naszej firmie dobre słowo, że o wpadnięciu logo w oko nie wspomnimy. Po drugie, logo musi być na tyle widoczne, że osoba korzystająca z długopisu musi przynajmniej kątem oka je dostrzegać. Z czasem zakoduje je – tak właśnie buduje się świadomość marki w oczach odbiorców.

Słodycze

Któż z nas nie lubi słodyczy? Są osoby, które zajadają się nimi masowo, ale pojawia się pytanie, czy można je wykorzystać do promocji? Oczywiście, że tak. Wystarczy tylko przygotować cukierki z logo własnej firmy, wyjść na miasto i w zasadzie reklama jest gotowa! Co do kosztów, to przeważnie za kilogram cukierków na przykładzie krówek, trzeba zapłacić około 30 zł/kg. To bardzo dobra cena, która pokazuje, że za około 100 zł mamy 3 kg takich słodkości, a to zdecydowanie wystarczy do promocji. 

Równie istotna jest kwestia dystrybucji takich cukierków, bo jak wspomnieliśmy, można wyjść z nimi na miasto, by „zaprezentować” się potencjalnym klientom i zwiększyć rozpoznawalność marki. Świetnym sposobem będzie również podarowanie ich stałym klientom. Może się okazać, że takie cukierki trafią do dzieci, więc uda się zakorzenić logo firmy już u najmłodszych. Można więc powiedzieć, że cukierki są marketingiem długoterminowym.

Smycze reklamowe

Smyczki są gadżetem, który zawsze się przyda. Zdarza się, że potrzebujemy związać kilka kluczy, a nie chcemy ich chować do kieszeni, bo się tego boimy. Raz, że taka smyczka właścicielowi zawsze będzie mówiła o tym, od kogo ją otrzymał, dwa, gdy będzie ją nosić na szyi, to będzie reklamować Twoją markę. 

Dużą zaletą zainwestowania w smycze reklamowe jest ich niewielki koszt. Dobrej jakości smycze o grubości 25 mm można kupić za około 250 zł za 100 sztuk, co nie jest dużym wydatkiem. W tym przypadku istotna jest dystrybucja tego gadżetu, bo siłą rzeczy jest to tylko 100 sztuk, ale swoim zasięgiem mogą spowodować zainteresowanie firmą.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here