Czy SXO zastąpi tradycyjne SEO

Pozycjonowanie stron nie jest niczym nowym. Działania, które mają na celu poprawę pozycji strony w wynikach wyszukiwania, są prowadzone od wielu lat. Jednak w nowoczesnym marketingu to może nie wystarczyć. Co z tego, że klient trafi na Twoją stronę, skoro… już po chwili zorientuje się, że nie dostarcza mu ona potrzebnych informacji w przejrzystej formie? Dlatego dziś coraz częściej klasyczne SEO zastępuje się SXO. Zobacz, co to jest!

Spis Treści

SXO, czyli co?

SXO to termin, który powstał przez połączenie dwóch innych: SEO (Search Engine Optimization, czyli optymalizacja pod wyszukiwarki) oraz UX (User Experience, czyli doświadczenia użytkownika). Jeszcze do niedawna te dwa obszary marketingu internetowego były traktowane jak odrębne działki. Jednak badania pokazują, że najlepsze wyniki osiągają te firmy, które w swojej strategii łączą dopasowywanie strony do oczekiwań Google z dbałością o budowanie pozytywnych doświadczeń klienta.

Co to oznacza w praktyce – tyle, że strona dostosowana do wymogów SXO nie tylko zawiera określone frazy kluczowe, ale jednocześnie jest zaprojektowana z myślą o komunikacji z klientem – tak, aby szybko dostarczać mu potrzebnych informacji.

Co daje korzystanie ze strategii SXO?

Wdrożenie SXO przede wszystkim zwiększa szanse na to, że osoba, która trafi na stronę przez wyszukiwarkę Google oraz z innych źródeł, zatrzyma się na niej na dłużej, a wizyta zaowocuje konwersją. Może to być np. wysłanie zapytania ofertowego czy już docelowo, złożenie zamówienia – wyjaśnia ekspert agencji digital Fabryka Marketingu.

Kiedy serwis przejdzie audyt SXO, jest to najlepsze potwierdzenie, że strona:

  • jest zoptymalizowana pod kątem słów kluczowych – z uwzględnieniem tzw. meta tagów, a także URL-i i opisów rozszerzonych;
  • zawiera treści, które przyciągają uwagę użytkowników oraz kierują ich do podejmowania konkretnych działań – mają więc wysoką wartość merytoryczną, a jednocześnie są angażujące;
  • ma zoptymalizowany kod, HTML oraz styl CSS;
  • jest przejrzysta i intuicyjna w obsłudze – bez względu na to, na jakim urządzeniu otwiera ją użytkownik;
  • poprawnie i szybko się ładuje;
  • ma przyjazny layout, który ułatwia nawigację i zwiększa czytelność serwisu.

Audyt SEO a audyt SXO – czym się różnią?

Jeżeli nie jesteś pewien, czy strona internetowa Twojej firmy jest dostosowana do wymogów SXO, najlepiej zlecić krytyczne przyjrzenie się jej ekspertom. Przeanalizują oni jej zawartość pod kątem technicznym, użytkowym, a także wizualnym. Służyć temu może audyt SEO, jednak najlepiej zdecydować się na audyt SXO. Ten drugi uwzględnia bowiem wyjaśnione powyżej aspekty funkcjonalne, które w rzeczywistości decydują o tym, czy nastąpi konwersja, czy nie.

Specjaliści, wykonując taki audyt, przeprowadzą szereg badań z wykorzystaniem zaawansowanych narzędzi informatycznych, a także przyjrzą się stronie z perspektywy potencjalnego klienta. Wynikiem ich prac będzie pogłębiony raport, który przedstawi stan obecny, a co najważniejsze – konkretne rekomendacje, które pomogą wdrożyć korzystne zmiany. Takie, które z jednej strony zwiększą widoczność serwisu w internecie, a z drugiej wzmocnią potencjał „konwersyjny” serwisu.

Wykonanie takiej usługi warto zlecić doświadczonej agencji marketingu online. Na przykład audyt SEO w Fabryce Marketingu obejmuje również elementy SXO. Dlatego może stać się punktem wyjścia do wprowadzenia zmian, które realnie przełożą się na lepsze wyniki sprzedażowe.

Co może dać wdrożenie rekomendacji z audytu SXO?

Dostosowanie strony do wymogów SXO przełoży się na wiele pozytywnych rezultatów. Serwis, który wpisuje się w te zasady:

  • pozwala przyciągać przez pozycjonowanie wartościowych odbiorców, a więc takich, którzy realnie potrzebują tego, co oferuje firma. Rzadko kiedy zdarzają się pomyłki, a więc np. sytuacje, w której osoba szukająca informacji o warszawskim Zamku Królewskim trafi na stronę montera zamków antywłamaniowych ze stolicy;
  • sprawia, że odbiorcy są zainteresowani jego zawartością od pierwszych chwil i mogą szybko uzyskać informacje, których poszukują – to przekłada się na wzmocnienie wizerunku firmy, ale i na zwiększenie potencjału sprzedażowego,
  • znacząco podnoszą szansę na konwersję.

Docelowo więc – serwisy zgodne z SXO stają się znacznie lepszym narzędziem sprzedażowym. Warto więc dokonać zmian na swojej stronie www właśnie w tym kierunku. To się po prostu opłaca.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here