Stylizacja na rozmowę o pracę – poznaj 5 zasad

0
124

Rozmowa kwalifikacyjna o pracę jest najczęściej bardzo stresująca. Chcemy jak najlepiej wypaść, pokazać, że jesteśmy profesjonalistami i to właśnie my powinniśmy dostać posadę. Jeśli chcemy zwiększyć swoje szanse, a przy tym dodać nieco pewności siebie, zadbajmy o swój strój.

Ludzie są wzrokowcami. Jak tylko przekroczymy próg pomieszczenia, to rekruter zacznie wyrabiać sobie o nas zdanie na podstawie tego, jak wyglądamy. O czym musimy pamiętać, kiedy szykujemy stylizację na ten ważny dzień?

  1. Strój musi być schludny i czysty

To absolutna podstawa. Nie możemy oczekiwać, że zrobimy dobre wrażenie, jeśli przyjdziemy w wygniecionej koszuli lub spodniach. Tak samo niedopuszczalne są jakiekolwiek plamy lub widoczne na materiale przebarwienia.

  1. Stylizacja musi pasować do dress code’u stanowiska, o jakie się staramy

Zakładając, że ubiegamy się o posadę związaną z bezpośrednim kontaktem z klientem, aplikujemy na stanowisko dyrektorskie lub menedżerskie, musimy postawić na stylizację biznesową. Tak się ubierzemy, kiedy mamy podjąć pracę na przykład w kancelarii, czy w banku. Wtedy w grę wchodzą eleganckie garnitury i koszule męskie. Jeżeli natomiast wiemy, że w miejscu pracy panuje luźna atmosfera i nie obowiązuje oficjalny dress code, możemy pozwolić sobie na stylizację smart casualową. Sprawdzi się ona m.in. w branży kreatywnej.

  1. Stawiamy na ubrania w stonowanych kolorach

Na rozmowie kwalifikacyjnej zawsze sprawdzi się klasyka. Nie możemy przyjść w czerwonej marynarce, to byłoby źle odebrane. Jesteśmy specjalistami, a specjalista wie, że jego strój formalny jest w kolorze granatowym, grafitowym i białym (w przypadku koszuli). Sprawdzą się na przykład garnitury męskie od Lancerto. W przypadku gdy zamierzamy postawić na stylizację smart casualową, to repertuar kolorów możemy rozszerzyć o odcienie beżu, szarego i jasnego niebieskiego.

Ponadto unikajmy ubrań wzorzystych. Nasza stylizacja powinna być gładka i z udziałem klasycznych fasonów. Wszelkie zdobienia zostawmy na inne okazje.

  1. Wybieramy ubrania, w których czujemy się dobrze

To, że mamy wyglądać profesjonalnie to jedna strona medalu. Ważne też, jak się w naszej stylizacji czujemy. Już sama rozmowa może być stresująca, więc powinniśmy maksymalnie skupiać się na pytaniach i udzielanych odpowiedziach. Nic nie powinno nas rozpraszać i warto o tym pamiętać, komponując stylizację. Ubranie nie może być zbyt ciasne, źle będziemy się też czuć, kiedy będzie za duże. Sięgnijmy po elementy garderoby z naturalnych i oddychających tkanin. Gdybyśmy ubrali coś z tworzyw sztucznych, szybko zaczęlibyśmy się pocić, a to wywołałoby dodatkowy dyskomfort.

  1. Stylizacja to także dodatki

Liczy się nie tylko marynarka, koszula i spodnie. Musimy zwrócić uwagę na dodatki. Nasze buty muszą być czyste i eleganckie, a przy spodniach powinien być pasek. Teoretycznie to niewielki dodatek, ale bez niego nasza stylizacja wyglądałaby na niedokończoną. Paski do spodni, które założymy na rozmowę o pracę, muszą być skórzane, proste i bez dodatkowych zdobień.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here