Prowadzisz sklep spożywczy? A może wielobranżowy? Mały osiedlowy kiosk, w którym można kupić prasę, pieczywo i płyn do mycia naczyń? A może jesteś franczyzobiorcą jakiejś znanej sieci, który chce zwiększyć przychody? Każdy właściciel sklepu nieustannie zastanawia się, jak mógłby zwiększyć ruch w swoim sklepie. W końcu im więcej klientów, tym większe dochody i biznes może się rozwijać. Jeżeli nie będziesz pozyskiwać nowych klientów szybko okaże się, że ruch spadnie, nikt nie będzie zainteresowany twoją ofertą, a dawni klienci odejdą do konkurencji. Aby tego unikną musisz cały czas dbać nie tylko o zaopatrzenie sklepu, ale także o to, by był on atrakcyjny dla klientów. Jakie kroki możesz podjąć w celu zwiększenia atrakcyjności swojego biznesu? Jak uczynić go bardziej przyjaznym dla konsumentów? Co zrobić, by zwiększyć ruch w twoim sklepie.
Widoczna wystawa
Dobrym sposobem na przyciągnięcie spacerowiczów, którzy nawet nie myśleli o zakupach jest ustawienie zachęcającej wystawy. W lecie może się na nią składać stragan z owocami i warzywami stojący przed sklepem: pomyśl tylko o tych świeżych i kolorowych produktach, które kupujesz w hurtowni owoców w Szczecinie, a które mogą przyciągnąć do ciebie klientów. Zimą postaw na sezonowe dekoracje albo zestawy specjalne: ot choćby herbata, pomarańcza i goździki, z rumem albo ładnym kubkiem, może być zimową herbatą.
Sezonowość i lokalność
Sama w sobie oferta sezonowa stanowi zachętę do zrobienia zakupów: sezonowy znaczy świeży, a świeży znaczy dobry. Podobnie ma się sprawa z lokalnością, która nie tylko jest modna, ale też opłacalna. Kupuj i sprzedawaj lokalne produkty, a z pewnością zyskasz nowych zadowolonych klientów. Nawiąż współpracę z lokalnymi biznesami, a produkty, których nie nabywasz w hurtowni, kupuj od firm mieszczących się w okolicy.
Program lojalnościowy
Choć karty lojalnościowe kojarzą się raczej z kawiarniami niż ze sklepami, również i w sklepie możesz wprowadzić jakiegoś typu program. Możesz na przykład rozdawać pieczątki za każde wydane pięćdziesiąt złotych, a dziesięć pieczątek traktować jako rabat wysokości pięćdziesięciu złotych. Nie stracisz na tym wiele, a klienci będą zachęceni ofertą i bardziej skłonni regularnie robić u ciebie zakupy. Jednocześnie będą też chętniej wydawać wyższe kwoty, by osiągnąć wymagany próg i otrzymać nagrodę.
Obecność w sieci
Nawet jeśli prowadzisz mały osiedlowy sklepik spożywczy warto zadbać o to, by można go było znaleźć w Internecie. Być może nie będziesz potrzebował pełnej strony internetowej ani nawet konta na portalu społecznościowym, jednak prosta wizytówka Google to niezbędne minimum. Powinieneś zadbać o to, by twój biznes był zaznaczony na mapach Google i odpowiednio opisany – w ten sposób jeśli ktoś w twojej okolicy będzie szukał sklepu z twojej branży, zobaczy także twój biznes. Żeby pokazać, że informacje są wiarygodne możesz raz na jakiś czas wrzucać informacje o promocjach czy godzinach otwarcia, zwłaszcza jeśli te ulegają zmianie. Klienci lubią być poinformowani, nie lubią za to przychodzić do zamkniętego sklepu.