W jaki sposób zwiększyć ruch w twoim sklepie

Prowadzisz sklep spożywczy? A może wielobranżowy? Mały osiedlowy kiosk, w którym można kupić prasę, pieczywo i płyn do mycia naczyń? A może jesteś franczyzobiorcą jakiejś znanej sieci, który chce zwiększyć przychody? Każdy właściciel sklepu nieustannie zastanawia się, jak mógłby zwiększyć ruch w swoim sklepie. W końcu im więcej klientów, tym większe dochody i biznes może się rozwijać. Jeżeli nie będziesz pozyskiwać nowych klientów szybko okaże się, że ruch spadnie, nikt nie będzie zainteresowany twoją ofertą, a dawni klienci odejdą do konkurencji. Aby tego unikną musisz cały czas dbać nie tylko o zaopatrzenie sklepu, ale także o to, by był on atrakcyjny dla klientów. Jakie kroki możesz podjąć w celu zwiększenia atrakcyjności swojego biznesu? Jak uczynić go bardziej przyjaznym dla konsumentów? Co zrobić, by zwiększyć ruch w twoim sklepie.

Spis Treści

Widoczna wystawa

Dobrym sposobem na przyciągnięcie spacerowiczów, którzy nawet nie myśleli o zakupach jest ustawienie zachęcającej wystawy. W lecie może się na nią składać stragan z owocami i warzywami stojący przed sklepem: pomyśl tylko o tych świeżych i kolorowych produktach, które kupujesz w hurtowni owoców w Szczecinie, a które mogą przyciągnąć do ciebie klientów. Zimą postaw na sezonowe dekoracje albo zestawy specjalne: ot choćby herbata, pomarańcza i goździki, z rumem albo ładnym kubkiem, może być zimową herbatą.

Sezonowość i lokalność

Sama w sobie oferta sezonowa stanowi zachętę do zrobienia zakupów: sezonowy znaczy świeży, a świeży znaczy dobry. Podobnie ma się sprawa z lokalnością, która nie tylko jest modna, ale też opłacalna. Kupuj i sprzedawaj lokalne produkty, a z pewnością zyskasz nowych zadowolonych klientów. Nawiąż współpracę z lokalnymi biznesami, a produkty, których nie nabywasz w hurtowni, kupuj od firm mieszczących się w okolicy.

Program lojalnościowy

Choć karty lojalnościowe kojarzą się raczej z kawiarniami niż ze sklepami, również i w sklepie możesz wprowadzić jakiegoś typu program. Możesz na przykład rozdawać pieczątki za każde wydane pięćdziesiąt złotych, a dziesięć pieczątek traktować jako rabat wysokości pięćdziesięciu złotych. Nie stracisz na tym wiele, a klienci będą zachęceni ofertą i bardziej skłonni regularnie robić u ciebie zakupy. Jednocześnie będą też chętniej wydawać wyższe kwoty, by osiągnąć wymagany próg i otrzymać nagrodę.

Obecność w sieci

Nawet jeśli prowadzisz mały osiedlowy sklepik spożywczy warto zadbać o to, by można go było znaleźć w Internecie. Być może nie będziesz potrzebował pełnej strony internetowej ani nawet konta na portalu społecznościowym, jednak prosta wizytówka Google to niezbędne minimum. Powinieneś zadbać o to, by twój biznes był zaznaczony na mapach Google i odpowiednio opisany – w ten sposób jeśli ktoś w twojej okolicy będzie szukał sklepu z twojej branży, zobaczy także twój biznes. Żeby pokazać, że informacje są wiarygodne możesz raz na jakiś czas wrzucać informacje o promocjach czy godzinach otwarcia, zwłaszcza jeśli te ulegają zmianie. Klienci lubią być poinformowani, nie lubią za to przychodzić do zamkniętego sklepu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here