Zasady neuromarketingu

Neuromarketing to zastosowanie technik neuronauki w dziedzinie marketingu. Zasady neuromarketingu opierają się na zastosowaniu psychologii behawioralnej w celu uzyskania stron internetowych, które skutkują lepszym doświadczeniem użytkownika i zwiększonym zaangażowaniem. Ludzki mózg opiera się na skrótach, aby efektywnie przetwarzać tysiące decyzji każdego dnia. W pewnym sensie jesteśmy zaprogramowani, aby zawsze reagować w ten sam sposób na pewne bodźce lub wiadomości. Ludzie żyją w środowisku o skomplikowanych bodźcach, gdzie nie jesteśmy w stanie myśleć i racjonalizować wszystkiego. Potrzebujemy skrótów i automatycznych reakcji. Nie mamy na to czasu, energii ani możliwości.

Spis Treści

3 zasady neuromarketingu

Zasada kontrastu

Jeśli mężczyzna wejdzie do sklepu, aby kupić garnitur i marynarkę i obsłużony przez doświadczonego sprzedawcę, co pokaże mu on najpierw? Niektórzy powiedzą, że marynarkę, ponieważ po zakupie drogiego garnituru, jest mało prawdopodobne, aby konsument chciał wydać więcej pieniędzy i kupić również marynarkę. Ale rzeczywistość jest inna. Nawet niektóre domy towarowe instruują swoich sprzedawców, aby najpierw pokazywali najdroższe ubrania. Marynarka może wydawać się droga, jeśli kosztuje 300 złotych, ale po zakupie garnituru za 2000 zł, marynarka za 300 zł nie wydaje się już taka droga. Zasada kontrastu mówi, że ludzie są bardziej skłonni kupić coś, gdy jest nam to przedstawione jako druga opcja z bardziej rozsądnymi warunkami lub ceną niż pierwsza opcja, która została nam wcześniej przedstawiona.

Wyobraź sobie, że chcesz sprzedać kurs online za 100 zł. Zgodnie z zasadą kontrastu odniesiesz większy sukces, jeśli zamiast pokazywać użytkownikowi bezpośrednio produkt o wartości 100 zł, najpierw pokażesz inny produkt o wyższej cenie (np. inny kurs online za 400 zł), a w przypadku odrzucenia tej opcji przez użytkownika zaprezentujesz bardziej przystępny produkt o wartości 50 zł. Jeśli użytkownik nie odrzuci pierwszej opcji, prawdopodobnie kupią również drugą, myśląc: „Skoro już wydałem 400 zł na jeden kurs online, to wydam trochę więcej i wezmę oba”.

Zasada wzajemności

Jeśli kobieta wyświadcza nam przysługę, powinniśmy również w zamian wyświadczyć jej przysługę. Jeśli ktoś daje nam prezent urodzinowy, powinniśmy pogratulować mu urodzin i dać tej osobie prezent na jej urodziny. Podsumowaniem tej zasady jest to, że powinniśmy zadośćuczynić za to, co ktoś inny nam ofiarował lub dał. Możesz zaoferować odwiedzającym ekskluzywne informacje, wersję próbną, darmowe próbki – wszystko, co zapewnia wyraźną korzyść dla użytkownika. W rezultacie użytkownik będzie bardziej skłonny do zarejestrowania się na naszej stronie, zapisania się do naszego newslettera, a nawet do zakupu produktu lub usługi. Jeśli jako pierwszy dostarczysz coś wartościowego i użytecznego, Twoi użytkownicy będą bardziej skłonni dać Ci coś w zamian.

Zasada niedoboru

Okazje są postrzegane jako bardziej wartościowe, gdy ich dostępność jest ograniczona. Kiedy coś jest w małej podaży lub jest tylko kilka sztuk, ludzie czują potrzebę pilności i potrzebę zakupu produktu, zanim zostanie wyprzedany. Jeśli użytkownik wchodzący do naszego sklepu internetowego będzie miał poczucie, że w każdej chwili może do niego wejść i kupić dowolny produkt, nie będzie czuł się zmuszony do dokonania zakupu. Jeśli jednak w naszym sklepie internetowym widoczna będzie liczba pozostałych sztuk każdego produktu lub wyświetlone zostanie ostrzeżenie, gdy stan magazynowy spadnie poniżej określonego poziomu, automatycznie stworzymy poczucie pilności, ponieważ albo użytkownik kupi produkt teraz, albo możliwe jest, że nie będzie mógł go już kupić i będzie musiał poczekać, aż sklep zamówi nowe sztuki.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here