biznes online

Media społecznościowe odgrywają coraz ważniejsze znaczenie w naszym życiu. Wiele osób nie wyobraża sobie dnia bez odwiedzenia Facebooka, Instagrama czy innych, podobnych stron. Oczywiście wykorzystują to przedsiębiorstwa, które za pomocą social mediów poszukują potencjalnych klientów, którzy skorzystają z usług oferowanych przez firmę, bądź być może zakupią ich produkty.

Dziś praktycznie każde przedsiębiorstwo posiada swoje konto na łamach mediów społecznościowych. Mowa tu nie tylko o Facebooku, czy Linkedin. Firmy chętnie zakładają profile na Instagramie, YouTube, Twitterze czy nawet TikToku. Oczywiście nie chodzi tylko i wyłącznie o budowanie relacji z klientami, lecz przedsiębiorstwa informują o tym, co dzieje się w firmie, publikują informacje o nowych ofertach, czy promocjach. Krótko mówiąc – jest to świetne miejsce do promowania biznesu. Media społecznościowe mają więc duże znaczenie w sprzedaży, aczkolwiek nie tylko. Można je również wykorzystać w przypadku działań związanych z pozycjonowaniem.

Social media to tak naprawdę nowe miejsce sprzedażowe

Od dawna wiadomo, że media społecznościowe mogą generować sprzedaż, o ile są dobrze wykorzystywane. Oprócz tego jest to miejsce, które generuje bardzo duży ruch z linków. To rzecz jasna sprawia, że przedsiębiorstwa bardzo chętnie inwestują budżet przeznaczony na reklamę właśnie na takich portalach jak Facebook. Warto więc poznać kilka ważnych elementów, na które priorytetowo należy zwrócić uwagę. Odpowiednio zaplanowane działania mogą przynieść spore korzyści dla przedsiębiorstwa.

Media społecznościowe – na co zwracać uwagę?

Przedsiębiorca, który chce prężnie rozwijać swoją firmę musi wiedzieć, jak bardzo ważne jest planowanie i wyznaczanie sobie celów. Dzięki temu będzie nam łatwiej wybrać media społecznościowe, które rzeczywiście będą nam potrzebne. Oczywiście chodzi również o grupę docelową, gdyż jak wiadomo Linkedin jest portalem typowo biznesowym, Facebooka używa praktycznie… każdy. Instagram służy do przedstawiania fotografii, na YouTube publikowane są wszelkiego rodzaju materiały wideo, natomiast dość świeży TikTok to aplikacja do prezentowania krótkich filmików – maksymalnie trzydzieści sekund. Z kolei Twitter jest wykorzystywany do publikowania krótkich wpisów. Korzystają z niego bardzo często politycy, ale także celebryci i sportowcy.

Strategia w mediach społecznościowych

Wracając jeszcze do wyznaczania sobie celów. Możemy na przykład dążyć do zwiększenia sprzedaży. Inni z kolei mogą starać się o zbudowanie pozytywnego wizerunku marki, bądź aktywnej komunikacji z potencjalnymi klientami, Taki dialog, a także zgromadzenie społeczności może być wykorzystane do ciekawych akcji viralowych, które z kolei będą wpływać na promocję naszej firmy z praktycznie znikomym, a może nawet i zerowym kosztem. Nie trudno domyślić się, że to z kolei może oznaczać duże zyski przedsiębiorstwa.

Pozycjonowanie, a social media

Czy powinniśmy wykorzystywać media społecznościowe w pozycjonowaniu? O ile w kwestii wyszukiwarek i naszej pozycji w Google nie do końca, gdyż linki mają atrybut nofollow, a więc są ignorowane przez roboty. O tyle posiadanie profili w social media jest wręcz obowiązkowe. Tak, także wtedy, gdy zależy nam na dobrym SEO. Przede wszystkim osoba, która kliknie na link na naszym koncie i przejdzie na witrynę firmową zapewne spędzi nam jakiś czas, a może i “przeklika” kilka podstron. To będzie na pewno ważny, organiczny ruch, który nie zostanie pominięty przez Google. Co ciekawe, tworząc cyklicznie treści będziemy mogli zyskać stałą grupę odbiorców, którzy być może zostaną naszymi klientami.

Kolejną ważną rzeczą jest możliwość udostępniania wpisów, które są opublikowane na przykład na blogu firmowym. Jeśli osoby, które czytają treści będą je “share’ować” Google będzie traktować naszą stronę jako wartościową. Prostą, a zarazem skuteczną rzeczą, która wpływa na wyniki wyszukiwania jest również kwestia łącząca wizerunek z… ciekawością. Osoba, która zobaczy naszą firmę na łamach Facebooka czy Instagrama powinna się nią zainteresować. W końcu reklamy, które się nam pojawiają dotyczą tego, co lubimy. Krótko mówiąc – dana osoba powinna przejść do wyszukiwarki Google i wpisać frazę nawiązującą do naszego przedsiębiorstwa. Bardzo ważną kwestią jest również dokładne uzupełnienie profili w mediach społecznościowych – na przykład na Facebooku. Jeśli ktoś będzie szukał informacji o naszej firmie wpisze zapewne w Google coś, co ma z przedsiębiorstwem związek. Wtedy też nasze przedsiębiorstwo pojawi się wysoko w wynikach wyszukiwania – chodzi o profil firmowy w mediach społecznościowych. Ostatnią rzeczą jest tak zwane dywersyfikowanie źródeł. Co prawda linki pochodzące z mediów społecznościowych posiadają atrybut nofollow, jednak za pomocą tak zwanej dywersyfikacji możemy być lepiej postrzegani przez Google, aczkolwiek jest to raczej temat na osobny artykuł, który związany jest z link buildingiem.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here