Czym jest marketing szeptany

Marketing stał się podstawą każdego biznesu. W końcu bez reklamy i rozgłosu ciężko będzie wybić się na rynku pełnym różnych przedsiębiorstw. Korporacje prześcigają się w innowacyjnych pomysłach marketingowych. Wśród wielu rozwiązań ciekawym wydaje się marketing szeptany.

Spis Treści

Czym jest marketing szeptany?

Marketing szeptany to nic innego jak wywoływanie rozmów na temat danej marki. Celem jest pokazanie zalet danej marki lub produktu w naturalnej rozmowie, dzięki czemu taki zabieg nie jest rozumiany jako nachalna reklama. Warto pamiętać, że ludzie są bardziej przychylni do kupna lub skorzystania z danej usługi, gdy zostanie ona im polecona, bądź usłyszą o niej wiele dobrych opinii.

Jakie są formy marketingu szeptanego?

– Casual marketing – połączenie działań, które wspierają promocję produktu, np. promowanie aktywności fizycznej z marką obuwia sportowego
– Products seeding – udostępnienie produktów m.in. influencerom, blogerom, którzy wypromują produkt za pomocą np. filmiku, zdjęcia, wpisu na blogu
– Community marketing – promowanie produktu za pomocą udzielania się na różnych forach dyskusyjnych
– Trendsetting – wykreowanie nowego trendu na podstawie danego produktu
– Brand blogging – promocja za pomocą bloga
– Cause marketing – wspieranie ważnych idei (np. ekologii) za pomocą produktu
– Marketing wirusowy – tworzenie memów, gifów z danym produktem, które szybko będą rozchodzić się po Internecie
– Evangelist marketing – promocja produktu, dzięki oddanym odbiorcom, którzy rozpowszechniają daną markę wśród swoich znajomych

Zalety marketingu szeptanego prezentują się następująco:

– Dzięki interakcjom budujemy potężną sieć społeczną
– Można prowadzić go na kilku platformach
– Można go wykorzystać do promocji niemal każdego produktu
– Udział społeczności potęguje szybki rozgłos o marce i produkcie.

Jakie są korzyści marketingu szeptanego?

Oczywiście na pierwszym miejscu plasuje się, tak samo jak w przypadku każdego innego rodzaju marketingu, wypromowanie produktu. Jednak w tym przypadku firma buduje dobry wizerunek, bo nie jest odbierana jako nachalna i irytująca. Można go prowadzić w każdej chwili zarówno w świecie realnym, jak i wirtualnym. A ogromnym plusem jest fakt, że marketing szeptany nie wymaga dużych nakładów finansowych, więc budżet firmowy nie ucierpi tak bardzo.

Jeśli zależy Ci na szybkim wypromowaniu produktu za niską cenę, skorzystaj z marketingu szeptanego! Jednak pamiętaj, że wszystko ma swoje granice i tutaj też trzeba uważać aby nie zniechęcić do siebie klientów.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here