Etykiety na wino

Etykiety na wino i inne napoje alkoholowe, z uwagi na swoje zastosowanie, muszą być wykonane z wysokiej jakości materiałów. Powinny być zarówno atrakcyjne wizualnie, jak i trwałe i odporne na przechowywanie w magazynach i na sklepowych półkach. Prawidłowe wykonanie i właściwości użytkowe sprawią, że oznakowany za ich pomocą towar będzie atrakcyjny w oczach nabywców, co wprost przełoży się na jego wyniki sprzedażowe.

Spis Treści

Czym na tle innych etykiet wyróżniają się etykiety na wino?

Etykiety na wino są przeznaczone do umieszczenia bezpośrednio na butelce trunków. Ich zadaniem jest informowanie konsumenta o oferowanym produkcie. Oprócz nazwy i charakterystyki danego wina, muszą zawierać także dodatkowe informacje, takie jak m. in. termin przydatności do spożycia, numer partii, skład, pochodzenie i wiele innych. Etykieta stanowi swoisty symbol jakości i autentyczności produktu, musi być więc niezwykle starannie wykonana, trwała i wpadająca w oko. Duża konkurencja na rynku napojów alkoholowych sprawia, że od jakości i oprawy wizualnej etykiety w dużej mierze zależy popularność oznaczonego za jej pomocą produktu.

Etykiety na wino muszą być przede wszystkim estetycznie wykonane. W celu podniesienia ich walorów wizualnych, producenci etykiet oferują rozmaite uszlachetnienia i zdobienia. W przypadku napojów alkoholowych najczęściej spotykamy się ze złoceniami, srebrzeniami oraz tłuczeniami, które podnoszą atrakcyjność towaru oraz przyciągają wzrok konsumentów. Oprócz zdobień, etykiety na wino mogą być produkowane na różnego rodzaju nośnikach. Do najpopularniejszych z nich należą m. in. papiery strukturalne, folie holograficzne, etykiety o strukturze przypominającej drewno oraz papiery czerpane.

wino

Funkcjonalność i estetyka w etykietach na wino

Etykiety na wino są swoistymi nośnikami informacji o produkcie oraz środkiem, którego zadaniem jest ułatwienie jego identyfikacji. Oprócz tego ich wygląd i sposób wykonania dużo mówi o jakości produktu stając się jego swoistą wizytówką. Oprócz ozdobnych elementów, etykiety zawierają także wiele przydanych informacji użytkowych, co również ułatwia konsumentowi w wyborze oraz stanowi cenną wskazówkę podczas zakupów. Ich zadaniem jest także ochrona produktu – w tym celu wykorzystywane są etykiety ostrzegawcze umieszczane na opakowaniach. Etykiety pełnią więc zarówno funkcję estetyczną, jak i użytkową.

Dobrej jakości etykiety na wino powinny charakteryzować się wysoką trwałością, odpornością na różne warunki panujące podczas przechowywania produktów w magazynie, na sklepowych półkach oraz w witrynach. W tym celu produkuje się je z odpowiednio dobranych materiałów, które zagwarantują gotowemu produktowi atrakcyjność wizualną przez cały okres jego przechowywania. Bardzo istotną kwestią są także walory estetyczne, dzięki którym możliwe staje się lepsze wyeksponowanie produktu w sklepie oraz nakłonienie klienta do jego wyboru i zakupu. Większość ludzi kupuje bowiem zmysłem wzroku – im bardziej atrakcyjny będzie w ich oczach produkt, tym większe szanse na jego zakup.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here