pomysł na biznes
pixabay.com

Od czego zacząć nowy biznes? Co zrobić krok po kroku zdradza Seth Godin, jeden z najbardziej szanowanych specjalistów od marketingu.

Masz pomysł na biznes? Świetnie! Możesz sporządzić biznesplan i brać się do dzieła.

A może zastanawiasz się od czego zacząć i nic ci nie przychodzi do głowy?

Zobacz, co radzi Seth Godin, światowa sława w dziedzinie marketingu.

Nowy biznes – od czego zacząć

Godin jest jednym z najbardziej znanych specjalistów od marketingu, który głośno krytykuje to, czego ludzie nie lubią – nachalnej, bezdusznej promocji produktów.

Musisz dostrzec w konsumencie prawdziwego człowieka – podkreśla Set Godin.

Z takiego założenia wychodzi też podczas rozmowy z Louisem Grenierem na medium.com.

Grenier namówił go do eksperymentu: jak byś zaczął nowy biznes mając tylko 1 tys. dolarów i 90 dni? A, i nie możesz też użyć swojego nazwiska.

Godin podjął wyzwanie i zaproponował strategię złożoną z 5 kroków.

pomysł na nowy biznes
pixabay.com

Nowy biznes w 5 krokach

  1. Sprzedawaj z ludźmi, a nie przy ich okazji 

Godin nie ma złudzeń, jak działa większość marketerów (choć czasy też się zmieniają i konsumenci są coraz bardziej odporni na zły marketing).

My, marketerzy, jesteśmy samolubnymi, kłamliwymi, krótkoterminowymi szumowinami. Uważamy, że naszym zadaniem jest manipulowanie ludźmi podczas marketingu – ocenia Seth Godin

Dlatego bądź inny. Godin namawia do zmiany perspektywy – musisz włączyć ludzi w proces tworzenia produktu i wprowadzania go na rynek.

2. Skoncentruj się na możliwie najmniejszej grupie odbiorców

To nie jest łatwe zadanie. Zazwyczaj wymaga przycinania pomysłów na nowy biznes.

Prawdopodobnie masz pomysł na produkt lub usługę, którą chcesz zaoferować; teraz nadszedł czas, aby wybrać dziesiątkę: kim są ludzie, którzy skorzystają najbardziej na użyciu twojego produktu lub usługi? – wskazuje Louis Grenier.

Godin zaproponował możliwie najmniejszą grupę odbiorców. To rodziny z Kalifornii (z małymi dziećmi), które chcą odwiedzić Paryż, a on im zaproponuje pomoc w wynajęciu apartamentów z Airbnb.

Skąd masz wiedzieć, że grupa o której myślisz nie jest zbyt mała?

Grenier proponuje sprawdzić czy organizowane są targi, seminaria lub konferencje dla takiej grupy. Jeśli tak, to masz odpowiedź.

marketing
pixabay.com

3. Stwórz niezwykły produkt

To oczywista oczywistość. Jednak całkiem często wielu przedsiębiorców o tym zapomina.

Sprzedają przeciętne produkty. Tak przeciętne, że nawet nie warto o nich nikomu wspominać.

Tymczasem chodzi o produkt, bez którego twoi klienci po prostu NIE mogą żyć; kochają to tak bardzo, że mówią swoim znajomym, którzy mówią swoim znajomym, którzy mówią swoim znajomym – stwierdza Grenier.

Wielu z nas założyło konto na Facebooku i Instagramie, bo usłyszeliśmy o tych platformach od znajomych, a nie z reklamy.

Nowy biznes – od produktu przez zaufanie do harmonogramu

4. Stwórz obfitość zaufania

Jeśli masz tylko 1 tys. dolarów do wydania, to nie zalejesz mediów reklamami swojego produktu.

Zamiast tego Godin wraca do pomysł z apartamentami dla rodzin z Kalifornii. Odpalając taki biznes, przygotowałby piękny katalog 50 mieszkań z Airbnb i udostępnił go gratis.

Każdy zainteresowany mógłby ściągnąć katalog ze strony www. Dodatkowo Godin rozesłałby wydrukowany przewodnik do 10 rodzin z grupy potencjalnych odbiorców.

Jeśli przypadnie im do gustu, to przekażą wieść o świetnej usłudze swoim znajomym. Jeśli nie, to będzie informacja zwrotna, co trzeba poprawić.

Zainteresowani znajdą w katalogu adres e-mail. Będą mogli skorzystać z bezpłatnych konsultacji na temat wakacyjnej wycieczki do Paryża. Przy okazji to pomysł na skuteczny content marketing.

Jeśli pomysł chwyci, to właściciel apartamentów zapłacą za reklamę, a turyści dostaną szansę na nocleg w centrum Paryża w dobrej cenie.

Ta koncepcja może być stosowana do każdego rodzaju produktów do usług: aby zaufać, musisz najpierw podać wartość za darmo – podkreśla Grenier. I dodaj, że trzeba uzbroić się w cierpliwość.

5. Zakręć kołem

Jak widzisz, przed otwarciem nowego biznesu jest dużo pracy. Sekret polega też na tym, żeby robić swoje.

Ustal harmonogram pracy – co będziesz robił codziennie, żeby zrealizować swój biznesowy cel.

Nie martw się codziennie o wyniki, np. ile osób weszło na twoją stronę e-commerce.

Po prostu realizuj swój plan zgodnie z harmonogramem, co pewien czas sprawdzaj czy jesteś na dobrym kursie i ew. rób korektę. Zaufaj procesowi, a sukces przyjdzie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here