seo sem
pixabay.com

SEO – co to właściwie jest? Warto znać podstawy zanim wynajmiesz specjalistę, który poprawi widoczność twojej strony w internecie.

Każdy przedsiębiorca, który chce zaistnieć w sieci spotka się z podobnym problemem. Jeśli działasz w niszy e-commerce, która rokuje na zarobek, to na pewno spotkasz konkurencję.

Co zrobić, żeby twoja witryna była lepiej widoczna od stron konkurentów?

Lub inaczej mówiąc, jak sprawić, aby link do twojej strony pojawiał się wyżej w wynikach wyszukiwania Google (najlepiej na pierwszej stronie)?

Odpowiedzią jest magiczny skrót SEO czyli Search Engine Optimization.

seo co to znaczy
pixabay.com

SEO – co to właściwie jest?

Search Engine Optimization to optymalizacja stron www pod kątem wyszukiwarek internetowych.

To bardzo ogólna definicja. W praktyce oznacza kilka działań wykonywanych przez samodzielnych specjalistów lub agencje SEO.

Z jednej strony to optymalizacja technicznych aspektów strony, z drugiej poprawa treści, które zawiera oraz budowa zaplecza z wartościowych linków.

Najpierw audyt SEO

Eksperci zaczynają najczęściej od audytu strony.

Sprawdzają, jaka jest jej struktura, jakie ma treści, jakie jest zaplecze linków, które do niej prowadzą.

Po audycie SEO prezentują rekomendacje czyli harmonogram pracy nad poprawą widoczności witryny.

Po ich zakończeniu twoja strona powinna mieć większy ruch z bezpłatnych źródeł czyli wyszukiwarek. Chodzi o potencjalnych klientów, którzy trafią do ciebie bez wykupionej reklamy.

SEO – roboty na stronie i poza nią

Prace nad SEO strony można podzielić na dwie kategorie.

Wykonywane na stronie oraz poza nią (on-page i off-page).

Optymalizacja na stronie polega na m.in.:

  • poprawie jej architektury (np. poprzez odpowiednią nawigację czy rozmieszczenie nagłówków)
  • zapewnieniu wartościowych treści (artykułów, zdjęć, filmów)
  • poprawie budowy strony (wyłapanie błędów kodzie np. HTML)

Optymalizacja off-page polega na m.in.:

  • pozycjonowaniu strony czyli zapewnieniu linków, które będą do niej prowadziły (z wartościowych witryn, blogów, tekstów sponsorowanych, forów)
  • zadbanie o obecność w mediach społecznościowych

Trzeba pamiętać, że praca nad lepszą widocznością strony w internecie nie trwa kilka dni tylko kilka miesięcy.

Efekt przychodzi stopniowo, a pozycja na pierwszym miejscu w wyszukiwarce Google (na frazę kluczową, która nas interesuje) nie jest dana raz na zawsze.

W praktyce oznacza to ciągłą optymalizację strony i troskę o jej SEO.

kampanie adwords
pixabay.com

Marketing internetowy – SEO, SEM i kampanie AdWords

SEO jest jednym z elementów SEM czyli Search Engine Markeitng – marketingu w wyszukiwarkach internetowych (przede wszystkim, ze względu na ogromny zasięg w Google).

Często, kiedy mowa o marketingu w wyszukiwarkach spotkasz się z takim równaniem:

SEM=SEO + PPC

Co to jest SEO, już wiesz. A PPC?

To skrót od Pay Per Clic czy sposobu w jaki rozliczysz się z reklamy np. w Google.

Po wykupieniu reklamy Google Ads (dawnej kampanie AdWords), linki do twojej strony pojawią się m.in. nad wynikami bezpłatnych wyszukiwań Google.

Za reklamę zapłacisz, jeśli użytkownik kliknie w odnośnik prowadzący do twojej witryny. Cena wynosi od kilku do kilkunastu złotych, w zależności od tego, jak popularna jest słowo lub fraza na którą się pozycjonujesz.

Podsumowując SEM (marketing w wyszukiwarkach) to połączenie działań nakierowanych na poprawę wyników w bezpłatnej wyszukiwarce z fachowym użyciem płatnej reklamy.

Warto korzystać z SEO i PPC – w ten sposób zapewnisz sobie maksymalne wykorzystanie dostępnych w sieci narzędzi poprawy widoczności strony.

Pamiętaj: praca nad SEO przyniesie efekty w dłuższej perspektywie. Reklama w modelu PPC zadziała natychmiast, ale rezultaty przestaną być widoczne po zakończeniu kampanii.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here