seo
pixabay.com

Jeśli prowadzisz biznes w internecie, to nie masz wyjścia. Musisz wiedzieć na czym polega pozycjonowanie stron internetowych. Oto podstawowa dawka wiedzy.

Żeby zarobić pieniądze potrzebujesz klientów. Rywalizujesz o nich z liczną konkurencją. Masz świetnej jakości produkt? Super! Jednak to za mało. Zadbaj o równie dobry marketing. Jeśli działasz w branży e-commerce, to marketing internetowy – w tym pozycjonowanie stron – jest niezbędny.

To kwestia być lub nie być twojego interesu.

Nawet dla przedsiębiorców, którzy działają w „realu”, wiedza o pozycjonowaniu jest szalenie ważna.

Klienci – sam pewnie jesteś dobrym przykładem – szukają wszelkich informacji w sieci. O warsztacie samochodowym, optyku, klubie fitness, restauracji, a nawet szewcu.

Szkoda, żeby trafili do konkurencji tylko dlatego, że nie postarałeś się o dobre pozycjonowanie…

pozycjonowanie
pixabay.com

Pozycjonowanie stron internetowych – podstawowa wiedza

Pozycjonowanie stron w internecie to zbiór działań dzięki, którym twoja witryna, serwis, e-sklep będą lepiej widoczne w sieci.

Istotnym elementem pozycjonowania jest optymalizacja witryny pod kątem wyszukiwarek internetowych czyli SEO (Search Engine Optimization).

Chodzi o bezpłatne – organiczne – wyniki w wyszukiwarkach (przede wszystkim Google) uzyskiwane m.in. dzięki optymalizacji strony pod względem wymogów technicznych oraz zawartych na niej treści.

O jakich wymogach mowa?

Witryna musi mieć m.in. prawidłową strukturę, właściwie dobrane słowa kluczowe, użyte nagłówki H1,H2,H3 czy odpowiednie zaplecze z wysokiej jakości linków prowadzących do twojej strony.

Trzeba też zadbać o jej przyjazność dla użytkowników (UX – user experience), responsywność (dopasowanie do wyświetlacza na którym jest oglądana), optymalizację kodu HTML oraz szybkość ładowania…Jak widzisz, tych elementów jest dużo.

Wartościowe treści, to m.in. przydatne i ciekawe artykuły, recenzje, filmy, podcasty a nawet quizy. Tym wszystkim zajmuje się content marketing. To świetny sposób, żeby zwrócić uwagę internautów, którzy mają dosyć nachalnej reklamy, a zamiast tego szukają informacji czy rozrywki.

Tak udoskonalona stron powinna osiągnąć lepsze wyniki w Google. Skuteczne pozycjonowanie oznacza zwiększony ruch, a to przekłada się na dostęp do większej liczby potencjalnych klientów twojego produktu lub usługi.

Twoją stronę ocenią roboty Google. Kryteriów oceny witryny jest ok. 200. Szczegóły są pilnie strzeżoną tajemnicą. Pewne jest, że im więcej osób będzie wchodziło na daną witrynę, tym wyżej znajdzie się on w wynikach wyszukiwania. Wyszukiwarce zależy, żeby internauci szukający odpowiedzi na pytanie dostali najbardziej dopasowaną odpowiedź.

pozycjonowanie stron internetowych google
unsplash.com

Pozycjonowanie stron www

Załóżmy, że prowadzisz sklep internetowy z kosmetykami dla alergików.

Jeśli internauta wpisze w Google frazę „kosmetyki dla alergików” i link do twojej strony pojawi się wśród pierwszych wyników wyszukiwarki, to świetnie! Twoja witryna została dobrze wypozycjonowana.

Oczywiście, żeby wzmocnić swoją widoczność w sieci, możesz też użyć reklam Google. To przede wszystkim linki sponsorowane w ramach AdWords.  Płatna reklama jest świetnym uzupełnieniem SEO.

Na efekty pozycjonowanie trzeba poczekać kilka miesięcy, a w przypadku trudnych czyli bardzo popularnych fraz nawet rok. Wiele zależy od branży w której działasz, siły konkurencji i przyjętej strategii pozycjonowania. Warto jednak czekać, bo wyniki są trwałe.

Natomiast zaletą płatnych linków jest szybkość – pojawią się niemal natychmiast po zleceniu kampanii. To dobra wiadomość dla przedsiębiorcy, któremu zależy na błyskawicznym dotarciu do potencjalnych klientów. Niestety efekty reklamy trwają tylko do końca kampanii reklamowej.

Pozycjonowanie stron www i kampanię AdWords najlepiej zlecić fachowcom.

Naturalnie możesz sam spróbować optymalizować stron czy wyszukiwać kluczowe frazy, jednak lepiej zadbaj o swoją produktywność i zleć to dobrej agencji interaktywnej. Oszczędzisz czas i energię.

Coraz więcej osób prowadzących działalność gospodarczą będzie zmuszona zadbać o swoją obecność w internecie. Nikt nie każde żebyś został ekspertem od pozycjonowania stron. Jednak bez podstawowej wiedzy na temat SEO zostaniesz w tyle za konkurencją.

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here