pixabay.com

Marketing internetowy jest szalenie ważny dla twojego biznesu nawet jeśli nie wykorzystujesz dropshipping lub innego rodzaju e-commerce. To coraz lepszy sposób na zdobycie kolejnych klientów.

Na czym polega marketing w sieci? Czy muszę wydawać pieniądze na reklamy w internecie? A może wystarczy tylko dobre pozycjonowanie strony czy content marketing? Wreszcie, czy konieczne jest wynajęcie agencji interaktywnej?

Za chwilę znajdziesz wskazówki, które pomogą ci wybrać najlepszą odpowiedź na podstawowe pytania o marketing w internecie.

Marketing internetowy – najważniejsze narzędzia

Marketing w internecie to dość pojemny termin. Bez zagłębiania się w szczegóły: to wszystkie działania, które podejmujesz, żeby twoja witryna była lepiej widoczna w sieci. Celem jest pozyskanie nowych i utrzymanie dotychczasowych klientów.

Eksperci używają często równania:

SEO + PPC = SEM

SEO to Search Engine Optimization czyli optymalizacja strony pod kontem wyszukiwarek internetowych (bezpłatnych wyników).

PPR to Pay Per Click – sposób rozliczenia za płatną reklamę w sieci.

SEM – Search Engine Marketing – nazywamy wszystkie działania marketingowe prowadzone w wyszukiwarkach.

Jednym słowem marketing internetowy składa się z płatnych i bezpłatnych działań, które sprawią, że twoja strona będzie lepiej widoczna w sieci. Twój biznesplan powinien z pewnością zawierać takie działania.

Często konieczność „zreperowania” strony i poprawienia jej wyników w wyszukiwarkach pojawia się podczas analizy SWOT. Marna widoczność w internecie może być słabą stroną twojej firmy, którą należy zneutralizować.

Ważna uwaga: możesz sam – jako jednoosobowy przedsiębiorca czy właściciel firmy – prowadzić działania marketingowe. Możesz poznać marketing internetowy na kursie lub z książki. Jednak warto rozważyć wynajęcie fachowców czyli agencji interaktywnej lub reklamowej, która specjalizuje się w tej branży.

marketing w sieci
pixabay.com

Marketing internetowy – narzędzia

Chcesz, żeby twoja strona była lepiej widoczna w sieci. Od tego zależy twój biznes. Do wykorzystania masz szereg narzędzi.

  1. Audyt

Ekspert oceni jaka jest kondycja twojej witryny internetowej. Czy ma odpowiednią strukturę, czy zawiera wartościowe treści (artykuły, video, zdjęcia), jaki jest dobór słów kluczowych.

Audyt powinien podsumować raport ze wskazówkami, co należy zmienić lub poprawić.

2. Optymalizacja

Jeśli link do twojej witryny nie pojawia się na pierwszej stronie wyszukiwarki Google, to tak jakbyś nie istniał w internecie. Dlatego optymalizacja witryny jest szalenie ważna.

Na czym polega optymalizacja pod kątem wyszukiwarek internetowych?

Znowu mówiąc w skrócie: na dopasowaniu witryny do wymogów Google. Oznacza to m.in.:

  • poprawienie rozwiązań technologicznych, np. strona musi być responsywna czyli dobrze dopasowywać się do rodzaju wyświetlacza z którego korzysta użytkownik, np. smartfona.
  • zadbanie o wartościowe treści m.in. przydatne filmy, atrakcyjne artykuły, recenzje czy infografiki.

Efekt dobrej optymalizacji oznacza, że linki prowadzące do twojego sklepu internetowego czy strony pojawią się wyżej w bezpłatnych wynikach wyszukiwarek (wyszukiwanie organiczne).

adwords
pixabay.com

3. Kampania Adwords

To szybkie i skuteczne narzędzie. Kupujesz linki sponsorowane i Google wyświetla odsyłacz do twojej strony na górze wyszukiwarki w miejscu przeznaczonym na promocję.

Przy wykupionej promocji płacisz tylko za kliknięcia w swój link.

Kampania Adwords ma swój minus. Nie gwarantuje trwałego, wysokiego miejsca w wynikach wyszukiwania. Efekt trwa dopóki masz wykupione linki. To kolejny argument za dobrą optymalizacją strony.

4. Czy warto inwestować w linki sponsorowane

Temat na długą dyskusję. Najrozsądniej połączyć narzędzie bezpłatne (SEO) i płatne (Adwords). Dlaczego?

Optymalizacja strony przynosi efekty w dłuższej perspektywie. Zazwyczaj potrzeba kilku miesięcy, żeby Google doceniło twoją witrynę.

Tymczasem płatna reklama działa natychmiast. Klienci widzą link prowadzący do twojej oferty. To ważne, kiedy masz silną i rozpychającą się łokciami konkurencję.

Dobrze wiedzieć jak oszczędzać pieniądze, choć równie ważne jest umieć zdecydować, kiedy i jak należy je wydać. Warto skorzystać z pomocy profesjonalistów, którzy dobrze przygotują płatną kampanię reklamową twojego sklepu, serwisu czy witryny.

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here