reklamy adwords
pixabay.com

Zanim wydasz pieniądze na promocję w internecie, sprawdź na czym polega reklama AdWords, za co płacisz zamawiając kampanię AdWords i jak na tym zyska twój biznes.

Masz pomysł na dobry interes, robisz biznesplan i analizę SWOT czyli m.in. sprawdzasz z jak dużą konkurencją przyjdzie ci rywalizować. Bardzo prawdopodobnie, że będziesz zaskoczony.

Szalenie trudno znaleźć niszę w której będziesz sam. Wystarczy kilka minut szukania w Google, żeby wiedzieć jak wiele osób chce zarobić na produktach lub usługach podobnych do twoich.

Dlatego marketing – w tym marketing internetowyto numer jeden na liście rzeczy do zrobienia każdego, nie tylko początkującego przedsiębiorcy. Tak dochodzimy do reklamy AdWords.

adwords
pixababy.com

Rozważasz kampanię AdWords? Sprawdź dlaczego warto

Płatne linki – tak wiele osób nazywa reklamę AdWords – to element marketingu internetowego. Kupujesz w wyszukiwarce Google miejsce na linki prowadzące do twojej witryny czy serwisu.

W ten sposób masz pewność, że po wpisaniu zapytania, internauta zobaczy odnośnik do strony z twoją ofertą. Link pojawi się na górze lub na dole strony, w miejscu przeznaczonym na reklamę.

Bardzo ważne – płacisz tylko za kliknięcie w link. Ten model rozliczenia nazywa się PPC czyli Pay Per Click.

Kampania AdWords to część SEM czyli marketingu w wyszukiwarkach internetowych. Drugim elementem jest SEO czyli Search Engine Optimization.

SEO to wszystkie działania, które sprawią, że twoja strona będzie przyjazna dla wyszukiwarki internetowej. Mowa przede wszystkim o Google, bo to hegemon w tej dziedzinie.

Dobra optymalizacja pod kątem Google sprawi, że link do twojej strony znajdzie się wyżej w wynikach wyszukiwania (bezpłatnych!). To bardzo ważne – większość użytkowników internetu nie zagląda dalej niż na trzecią stronę z wynikami wyszukiwania. Wiesz to pewnie z własnego doświadczenia.

Znaleźć się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania to często być lub nie być dla przedsiębiorcy.

Na efekty dobrej optymalizacji strony – pod względem struktury czy treści na niej zawartych – trzeba poczekać kilka miesięcy. Tymczasem początkujący przedsiębiorcy chcą jak najszybciej dotrzeć do potencjalnych klientów.

Ostatecznie muszą sprzedawać, żeby dotrwać do chwili, kiedy ich strona będzie lepiej widoczna w internecie dzięki działaniom SEO.

kampania google adwords
pixabay.com

Kampania AdWords – zalety

Tutaj z pomocą przychodzi AdWords. Uruchamiasz kampanię i efekty widzisz w sieci niemal natychmiast – linki do twojej strony pojawiają się w wyszukiwarce Google.

Linki sponsorowane są mniej irytujące niż klasyczna reklama, która wyskakuje, kiedy przeglądasz ulubiony serwis. Większość osób używa wtyczek blokujących reklamy (stąd popularność content marketing czyli promocji przy okazji wartościowych treści), ale nadal widzą kampanię AdWords.

Z badań – Geminus, 2019 – wynika, że 62 proc. Polaków kupuje online i klika w reklamy AdWords.

Minus reklamy AdWords jest taki, że efekty nie są trwałe (w przeciwieństwie do optymalizacji strony). Linki sponsorowane znikną wraz z zakończeniem kampanii…

Prowadzenie kampanii AdWords najlepiej powierzyć specjalistom. Z pozoru nie jest to trudne zadanie. Jednak agencja reklamowa czy interaktywna potrafi lepiej wykorzystać potencjał tkwiący w linkach sponsorowanych.

Eksperci posiadają wiedzę, doświadczenie i znają narzędzia, dzięki którym tak skonfigurują kampanię AdWords, aby przy możliwie niskich kosztach osiągnąć najlepsze wyniki. Koszty kampanii – opłata za kliknięcie w link – zależą bowiem od tego ile osób chce promować się na dane słowo lub frazę oraz jakości twojej kampanii reklamowej.

Dobra agencja AdWords śledzi też ruchy twojej konkurencji i umie lepiej sprofilować działania reklamowe.

Wskazówka: na rynku jest mnóstwo agencji oferujących prowadzenie kampanii AdWords. Warto wybrać firmę, która ma Status Partnera Google/Partnera Google Premium. To dobre potwierdzenie wiedzy i umiejętności.

W jednym zdaniu: skuteczna kampania AdWords pozwala szybko i za rozsądne pieniądze dotrzeć do potencjalnych nabywców twojego produktu lub usługi. Wraz z odpowiednim pozycjonowaniem strony czyli zadbaniem o wysokie miejsce w bezpłatnych wynikach wyszukiwania, stworzy potężne narzędzie marketingu internetowego.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here