seo
unsplash.com

Strona startowa, to wizytówka twojej firmy. Dopilnuj, żeby przyciągała wzrok, zachęcała do zakupów i była maksymalnie przyjazna dla użytkowników. Oto najważniejsze zasady tworzenia home page.

Pierwsze wrażenie jest najważniejsze. Internauta zainteresuje się twoją ofertą lub wróci do wyszukiwarki.

Strona startowa powinna wyglądać przejrzyście i nowocześnie. To podstawowy warunek przyciągnięcia i zatrzymanie klientów. Ta reguła działa dla dużych spółek akcyjnych i małych biznesów prowadzonych przez właścicieli firm jednoosobowych.

Jednak na tym nie koniec. Witryna musi spełniać zasady pozycjonowania stron internetowych. Dzięki temu lepiej wypadnie w wynikach wyszukiwania Google.

Jak przygotować stronę przyjazną dla wyszukiwarek, podpowiada Neil Patel, specjalista od Search Engine Optimization (SEO).

Strona startowa firmy – zasady jej tworzenia

Dobrym pomysłem na optymalizację pod kątem SEO jest umieszczanie na swojej stronie wartościowych treści. Ciekawe i przydatne artykuły, filmy czy infografiki z dobrze dobranymi słowami kluczowymi, to podstawa content marketingu.

Jednak ze stroną startową sprawa ma się nieco inaczej. Zazwyczaj nie jest to miejsce w którym umieścisz artykuł liczący 2 tysiące znaków.

pozycjonowanie
unsplash.com

Strona startowa firmy przyjaznej Google

Co zrobić, żeby home page dobrze wyglądała i zdobyła świetne miejsce w wyszukiwarce?

Pierwsza wskazówką Neila Patela: powiedz czym jest i czym się zajmuje twoja firma. Co sprzedajesz, jakie usługi oferujesz.

Na twojej stronie startowej powinno być jasno pokazane, czym odróżniasz się od swojej konkurencji, dlaczego twoja firma i oferta są unikatowe.

Przykład: znana firma obuwnicza Toms na samej górze strony startowej informuje, że z każdych 3 dolarów przekaże 1 dolar na pomoc ludziom w różnych częściach świata. To wyróżnia ich spośród tłumu innych sprzedawców obuwia.

Dlatego przedstaw na stronie – niezwłocznie! – najmocniejsze punkty swojej oferty. Niech internauci dowiedzą się, jak twój produkt/usługa rozwiąże ich problem.

Strona startowa: zaufanie, mobilność, nawigacja

Druga rada: pokaże referencje wystawione przez twoich użytkowników.

Zaufanie jest w biznesie kluczowe. Tym bardziej w branży e-commerce. Prawdopodobnie zaufanie do twojej marki jest najważniejszą wartością jaką dysponujesz handlując w sieci.

Dlatego powinieneś zrobić wszystko, żeby twoja strona startowa budziła zaufanie. Referencje zadowolonych użytkowników są znakomitym narzędziem.

Dopiero zaczynasz biznes? Nie masz jeszcze zbyt wielu klientów?

Są na to sposoby. Np. zaoferuj bezpłatne próbki swojego produktu w zamian za (szczere!) recenzje z możliwością umieszczenia ich na witrynie. Możesz też po prostu zachęcić internautów do pozostawianie opinii o twojej usłudze czy sprzedawanym towarze.

Większość wyszukiwań w Google jest robionych przez urządzenia mobilne. Dlatego musisz zadbać o responsywność witryny. Co to znaczy?

Strona startowa musi świetnie wyglądać na każdym urządzeniu: smartfonie, tablecie czy komputerze stacjonarnym.

Nie myśl, że chodzi tylko o walory estetyczne. Naturalnie, jeśli strona nie jest dopasowana do rozmiaru wyświetlacza czy wygląda koślawo na małym ekranie, to zdegustowany internauta szybko ją porzuci. Jednak dodatkowo Google ukarze nieresponsywną witrynę umieszczając ją niżej w wynikach wyszukiwań.

Nawigacja na stronie musi być prosta, łatwa i przyjemna. Chodzi przecież o pozytywne doświadczenia osób, które odwiedzą twoją witrynę.

Nikt nie będzie męczył się, kiedy jest o dwa kliknięcia od lepiej zaprojektowanych stron. W dodatku Google szybko zauważy, że ludzie błyskawicznie opuszczają twoją stronę. Dlatego słaba nawigacja może być kosztownym błędem.

Zła nawigacja, przypomina Neil Patel, to najczęściej:

  • zbyt wiele opcji do wyboru
  • trudne do znalezienia treści

Jednym słowem: im mniej kliknięć do docelowego produktu/usługi tym lepiej.

home page
unsplash.com

Home page – tytuł, treści i wezwanie do działania

Rada numer 5: zoptymalizuj tytuł swojej strony oraz metadane.

Brzmi groźnie, ale nie wymaga szczególnie zaawansowanej wiedzy informatycznej. Jeśli jednak nie czujesz się na siłach, to lepiej poproś o pomoc specjalistę.

W przypadku tytułu trzeba trochę pogłówkować. Powinna znaleźć się w nim nazwa (sprawdź, jak wybrać nazwę firmy), a z drugiej strony kilka słów, co oferuje twoja firma. Potencjalny klient musi od razu wiedzieć, co u ciebie znajdzie.

Internauci będą wracać na twoją witrynę, jeśli za każdym razem znajdą tam nowe treści. Dlatego warto pomyśleć o umieszczaniu na stronie startowej linków do blogowych wpisów, materiałów wideo czy podcastów.

Oferowanie wartościowych treści zamiast – czasem zbyt nachalnego – oferowania produktów, może znacząco poprawić twoją sprzedaż.

I na koniec rzecz bardzo ważna: umieść na stronie startowej przycisk z wezwaniem do działania. Dzięki temu potencjalny klient nie będzie błądził w nieskończoność po zakamarkach witryny. Kliknie, żeby kupić twój produkt/usługę, pobrać darmowe materiały czy zostawić adres e-mail.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here