co czytać
pixabay.com

Jak negocjować, jakie są niezmienne prawa marketingu, dlaczego ludzie sukcesu są skuteczni – to i więcej dowiesz się po wzięciu do ręki pozycji z naszej listy co warto przeczytać w 2020 roku.

Warto czytać, bo jeśli masz problem lub stoisz przed wyzwaniem, to z pewnością jest książka w której znajdziesz rozwiązanie.

Znasz odpowiedź dlaczego warto czytać książki, jednak nie każda książka jest warta twojego czasu.

Oto lista publikacji, które dadzą ci solidną porcję wiedzy. Dzięki niej zostawisz konkurencję w tyle.

Co warto przeczytać w 2020 roku

Jeśli w tym roku masz przeczytać tylko 4 książki, to sięgnij właśnie po te!

22 niezmienne prawa marketingu, Al Ries i Jack Trout

Klasyk do którego warto zajrzeć nawet jeśli marketing nie jest twoim głównym zajęciem.

Z pracy Ala Riesa i Jacka Trouta – prawdziwych guru świata reklamy i promocji – dowiesz się m.in. dlaczego lepiej być pierwszym niż najlepszym, co napędza odwieczny konflikt Coca Coli i Pespi czemu za wszelką cenę trzeba ustanowić własną kategorię w której będziesz pierwszy oraz jaką nagrodę dostaniesz jeśli zawładniesz myśleniem konsumentówSteve Jobs nie wyprodukował pierwszego telefonu bez przycisków, ale jego iPhone, dla wielu ludzi, na bardzo długo, stał się synonimem smartfona.

Content marketing jest twoją działką w firmie? Zastanawiasz się czy i jak użyć influencer marketing? Najpewniej w tej książce znajdziesz odpowiedź i inspirację.

Autorzy ostrzegają lojalnie: te prawa łamiesz na własne ryzyko!

co warto przeczytać w 2020

Narzędzia tytanów. Taktyki, zwyczaj i nawyki milionerów, ikon popukultury i ludzi wybitnych, Timothy Ferriss

Zbiór taktyk, „myków” i trików ludzi, którzy odnieśli w życiu spektakularny sukces.

Ferriss – inwestor i szalenie wpływowy bloger – rozmawiał ze specjalistami z różnych dziedzin. Dlatego książkę podzielił na trzy części: zdrowie, bogactwo oraz mądrość.

Jeśli masz firmę – lub chcesz tylko dorobić prowadząc działalność nierejestrowaną – pewnie najbardziej zainteresuje cię bogactwo.

To z tej książki dowiesz się dlaczego warto zdobyć tysiąc szczęśliwych klientów (tyle wystarczy, żeby żyć na niezłym poziomie), jak w prosty sposób zwiększyć swoją produktywność czy zarobić w internecie.

U Ferrissa znajdziecie sporo niespodzianek. Np. wyzwanie żeby spróbować wynegocjować 10 proc. zniżkę na kilka następnych kaw/herbat/soków.

To wyzwanie wydaje się głupie, ale chodzi o to, że w biznesie i w życiu nie trzeba popadać w skrajności, za to trzeba umieć prosić o różne rzeczy i musisz się odnaleźć w takiej sytuacji – wskazuje Noah Kagan, rozmówca autora.

Naturalnie warto rzucić okiem do pozostałych rozdziałów – wszystko zazębia się ze sobą (w części o mądrości czekają na ciebie wskazówki jak uporać się z hejterami lub opanować lęk).

Zasady, Ray Dalio

Dalio to inwestor i milioner o niezwykle rozległych horyzontach. Zarabia ciężkie pieniądze i bada świat przyrody, żeby dotrzeć do prawdy czyli tego jak działa rzeczywistość.

To Dalio ukuł równanie:

Marzenia+Rzeczywistość+Determinacja=Udane życie

Jeśli udane życie oznacza dla ciebie udany biznes, to niech prokrastynacja nie przeszkodzi ci w przeczytaniu „Zasad”! Książka warta każdych pieniędzy! Poznaj te zasady zanim zabierzesz się za swój biznesplan.

Z książki dowiesz się jak Dalio piął się na szczyt oraz dzięki jakim zasadom życia i pracy osiągnął sukces.

Oto tylko jedna z zasad pracy:

Stwórz właściwą kulturę:

  • pokładaj wiarę w radykalnej prawdomówności i radykalnej przejrzystości
  • pielęgnuj wartościową pracę i wartościowe relacje
  • stwórz kulturę, w której wolno popełniać błędy, ale nie wolno nie wyciągać z tego nauki
  • osiągnij stan synchronizacji i pozostań w nim
  • podejmuj decyzje ważone wiarygodnością
  • naucz się przezwyciężać konflikty

Dalio to praktyk twardo stąpający po ziemi. Nie znajdziesz u niego motywacyjnego „bla bla bla” czy niesprawdzonych teorii.

negocjacje w biznesie

Negocjuj jakby od tego zależało twoje życie, Chris Voss

Jeśli ktoś był negocjatorem w FBI, to chyba umie postawić na swoim? Raczej tak. Dlatego dla negocjatorów – kto z nas nie musi nim być od czasu do czasu – książka Chrisa Vossa jest bezcenna.

Półki w księgarniach uginają się pod książkami o negocjowaniu. Jednak Voss wyróżnia się – nie tylko dlatego, że jest praktykiem (teraz pracuje dla dużych korporacji).

Voss pozwala sobie na bluźnierstwo: zachęca, żeby zrezygnować z myślenia w kategoriach „wygrany – wygrany”. Tak, jeśli czytałeś cokolwiek o negocjacjach, to wiesz, że taki pomysł pachnie herezją.

Argument Vossa jest prosty: nikt nie jest zadowolony z kompromisów więc lepiej o nich zapomnieć. Autor ryzykuje nawet tezę, że lepiej rozstać się niż zawrzeć zgniły kompromis.

Jest inne rozwiązanie? Zajrzyjcie do książki!

Oczywiście w „Negocjuj” znajdziecie o wiele więcej perełek, m.in. przemyślenia dlaczego dobrze jest na początku usłyszeć „nie” czy cenne rozważania na temat roli emocji. Bo to emocje, a nie rozum, ostatecznie decydują o tym jaki będzie wynik negocjacyjnych rozmów.

 

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here