film o biznesie
unsplash.com

Filmy o biznesie czyli czego nauczysz się oglądając na Netflixie historie o Jobsie, chłopcu z afrykańskiej wioski czy agencie wkradającym się do snów.

Być może oglądanie filmów i seriali na pierwszy rzut oka nie mieści się w koncepcji idealnej organizacji czasu. Tylko pozornie. Każdy potrzebuje chwili odpoczynku. A jeśli dodatkowo znajdzie inspirację do biznesu

Listę filmów o biznesie przygotował redaktor magazynu Entrepreneur.com. Każdy przedsiębiorca powinien je obejrzeć – rekomendują.

Filmy o biznesie – tych tytułów nie możesz przeoczyć!

Fyre: największa impreza, która nigdy się nie wydarzyła

Opowieść o festiwalu muzycznym, który miał się odbyć w 2017 roku na wyspach Bahama. Trzydniową imprezę dla ultra bogatych, sprytnie promowano przy wykorzystaniu narzędzi influencer marketingu. Jednak zamiast wspaniałego doświadczenie zamieniła się w spektakularną klapę.

Morał jaki płynie z „Fyre”: nawet armia celebrytów i influencerów nie zapewni sukcesu twojej firmie. Musisz sprostać zapowiedziom i zapewnić klientom satysfakcjonujące doświadczenie.

filmy o biznesie netflix.com
unsplash.com

W pogoni za szczęściem

Film o walce bohatera – oparty na autentycznej historii Chrisa Gardnera – z przeciwnościami przy jednoczesnej wierności zasadom.

„W pogoni za szczęściem” (2006 rok) to lekcja wytrwałości, hartu ducha (Gardner był nawet bezdomny, wychowywał 5-letniego synka) i silnej woli.

Warto pamiętać, że nawet jeśli zmagamy się z problemami, np. prowadząc firmę jednoosobową, to daleko nam do sytuacji, kiedy rzeczywiście nie możemy nic zrobić, żeby stanąć na nogi. „Jestem zadłużony” nie znaczy, że to już koniec wszystkiego.

W Gardnera wcielił się fenomenalny Will Smith.

Jestem na tak

Jim Carrey gra człowieka negatywnie nastawionego do życia. Uczestniczy w spotkaniu towarzystwa, które promuje pozytywne myślenie. Od tej pory postanawia na każdą propozycję odpowiadać „tak”.

„Jestem na tak” oferuje sporo rozrywki, jednak daje też do myślenia. Z jednej strony zachęca do życia chwilą i łapania okazji.

Z drugiej strony przypomina, że aby osiągnąć swoje cele – nie innych ludzi – trzeba często mówić „nie”. To podstawowa zasada zarządzania czasem.

O chłopcu, który ujarzmił wiatr

Autentyczna historia o nastolatku z Afryki, który skonstruował wiatrak i w ten sposób uratował swoją wioskę przed brakiem wody i prądu.

Podczas straszliwej suszy chłopiec przeczytał w książce wypożyczonej z biblioteki o turbinach wiatrowych. Postanowił sam skonstruować wiatrak, który wytworzy energię potrzebną do uruchomienia pompy wodnej.

Naturalnie chłopak musi wykazać się wytrwałością, w pewnym momencie ma przeciwko sobie nawet ojca. Jednak upór i wyciąganie wniosków z błędów przynoszę efekty.

steve jobs
unsplash.com

Filmy o biznesie – pora na Hawkinga, Jobsa i „Incepcję”

Teoria wszystkiego

Filmowa opowieść oparta na wspomnieniach Jane Hawking, byłej żony genialnego naukowca Stephena Hawkinga.

Dlaczego warto zobaczyć „Teorię wszystkiego”?

Hawking – śmiertelnie chory człowiek, który żył o wiele dłużej niż prognozowali lekarze – nie pozwolił, że coś powstrzymało go przed zrobieniem czegoś wspaniałego ze swojego życia.

Wielokrotnie udowodnił, że życie może dać nam wspaniałe rzeczy, jeśli jesteśmy wystarczająco odważni, aby marzyć, wierzyć i ciężko pracować. Jeśli lubisz wspaniałą historię o wytrwałości i uporze, nie przegap tego filmu – rekomenduje Deep Patel z Entrepreneur.com

Steve Jobs

Oczywiście w tym zestawieniu nie mogło zabraknąć ekranizacji życia założyciela Apple.

Najważniejsze wnioski płynące z filmu: Steve Jobs uzupełniał swoje braki wizją. Nie należał do idealnych graczy zespołowych, a mówiąc szczerze, nie dbał o o opinię innych ludzi. Chciał tanich komputerów dla każdego i robił wszystko, żeby zrealizować ten cel.

Incepcja

Pamiętacie? Leonardo Di Caprio gra gościa, który wkrada się do snów innych osób, kradnie potrzebne informacje lub wprowadza pożądane dane.

Bardzo dobre kino science fiction, które oferuje również wskazówki dla przedsiębiorców, np. dotyczące marketingu.

Oto, jak tłumaczy to autor artykułu w Entrepreneur.com:

Każdy startup, który próbuje zebrać pieniądze, zasadniczo stara się sprzedać marzenie i ma nadzieję, że inwestorzy zobaczą to marzenie jako swoje własne. Skuteczny marketing opiera się również na idei dobrze wykonanego, autentycznego przekazu, który rozbrzmiewa wśród docelowych odbiorców. 

Na liście Entrepreneur.com nie znalazł się fenomenalny serial „Sukcesja”. To opowieść o rodzinie obrzydliwie bogatych miliarderów. Prawdę mówiąc, nie ma wśród nich nikogo wzbudzającego sympatię. Są tak daleko od zwykłych śmiertelników, jak słońce od ziemi. Nie liczą się z nikim i z niczym.

„Sukcesja” to świetna rozrywka, nawet jeśli nie chcielibyśmy zachowywać się i myśleć jak milionerzy pokazani w tym serialu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here