organizacja pracy biurowej
unsplash.com

Organizacja pracy, to klucz do twojego sukcesu. Prowadzisz działalność gospodarczą lub pracujesz na etacie – pomożemy ci szybko usprawnić wykonywanie zadań.

Od tego zależy twoja produktywność, zarobki i cała kariera!

Nie musisz zmienić się w pedanta, a twoje biurko nie musi lśnić jak lustro. Jednak wystarczy kilka prostych zmian, żeby udoskonalić organizację pracy. Nagroda to lepsze wyniki osiągnięte mniejszym nakładem sił i środków.

Zasady dobrej organizacji pracy pomogą osobom, które stawiają pierwsze kroki w biznesie i np. prowadzą działalność nierejestrowaną oraz bardziej doświadczonym przedsiębiorcom. Uczniowie i studenci też skorzystają!

Organizacja pracy – co warto wiedzieć

Praktyczne i sprawdzone wskazówki znaleźliśmy u Gary’ego Kellera, autora świetnej książki „Jedna rzecz”.

Keller proponuje w niej „zasadę 80/20 na sterydach”. Każdego dnia skup się na wykonaniu jednej ważnej rzeczy. To sprawa, po załatwieniu której inne będą łatwiejsze lub niepotrzebne.

Jeśli zastanawiacie się, co warto przeczytać w 2020 roku, to książka Kellera będzie strzałem w dziesiątkę!

W oparciu o zasadę jednej rzeczy, Keller i jego zespół opracowali proste wskazówki dobrej organizacji pracy biurowej (i nie tylko).

zorganizuj czas
unsplash.com

Organizacja pracy biurowej

Na początek najważniejsze:

  1. Zorganizuj swój umysł

Zapewnij sobie długi sen – większość osób myśli, że śpi wystarczająco długo, a po prostu przyzwyczaili się do działania w trybie „zombi”. 6 godzin to zdecydowanie za mało, 7 godzin to minimum, 8 godzin brzmi lepiej. Sprawdź, wyśpij się – poczujesz różnicę w pracy!

Porzuć multitasking – wielozadaniowość sprawia, że jesteś bardziej zmęczony i zestresowany, a efekty takiej pracy są mizerne… Dobrym sposobem na multitasking jest technika Pomodoro.

Rób przerwy. Nie jedną wielką na cały dzień w biurze, tylko małe, co 20-30 minut. Oderwij się od monitora – idź na spacer, pogadaj z kolegami, zjedz coś wartościowego.

Zadbaj o te sprawy, a twój mózg podziękuje ci. Będzie działał wydajniej, na wyższych obrotach. Być może okaże się, że nie będziesz potrzebował dodatkowych filiżanek kawy (chyba, że lubisz jej smak i aromat).

2. Zorganizuj swój czas

Zacznij od celów. Co chcesz osiągnąć w tym roku lub miesiącu? Znaleźć inwestora? Poprawić finanse osobiste? Zdobyć 1000 szczęśliwych klientów lub zapewnić wreszcie solidny content marketing dla twoje firmy?

Kiedy jasno ustalisz cele łatwiej będzie skoncentrować się na ich realizacji. Poznasz też priorytety – co jest najważniejsze w twojej pracy lub firmie.

Blokuj czas. Oznacza to załatwianie podobnych spraw w jednym „pakiecie”. Pomyśl ile czasu zajmie ci zadanie i skróć go. W ten sposób zorganizujesz automatyczną organizację czasu.

miejsce pracy
unsplash.com

3. Zorganizuje miejsce pracy

Otoczenie ma na nas gigantyczny wpływ. Często nie doceniamy oddziaływania tego, co jest wokół nas.

Prosty przykład. Jeśli postawisz na biurku, obok komputera, miskę z czipsami, to niemal na 100 procent pod koniec dnia będzie ona pusta. Jednak wystarczy, że śmieciową przekąskę zamienisz na owoce i masz odwrotny efekt – bez większego wysiłku zapewnisz sobie zdrowsze jedzenie.

Wszystko, co regularnie używasz w biurze, trzymaj na wyciągnięcie ręki. Natomiast przedmioty, których nie tknąłeś przez ostatnie 6 miesięcy schowaj na dnie szuflady.

Zadbaj o porządek w papierach. Zespół Kellera rekomenduje system jednego dotknięcia – błyskawicznie odnajdziesz papierowe dokumenty dla aktualnie realizowanego projektu. Każdy nowy dokument użyj, zarchiwizuj lub wyrzuć.

Zakończyłeś projekt? Schowaj wszelkie niepotrzebne materiały do archiwum.

Poczta elektroniczna – działaj podobnie jak w przypadku dokumentacji papierowej. Postaraj się blokować czas na pisanie i czytanie mejli. Zaglądaj do skrzynki – jeśli twoja praca na to pozwala – tylko dwa, trzy razy dziennie.

4. Organizuj swoje projekty

Keller radzi, żebyś dał sobie spokój z listą zadań. Często wpisujemy do niej błahostki. Owszem, po wykreśleniu kolejnego punktu możesz poczuć chwilową przyjemność. Jednak zdumiewająco często nie posuwa to ważnych spraw do przodu.

Zamiast listy „to-do” przygotuj listę sukcesów. Co chcesz osiągnąć tego dnia, tygodnia, miesiąca?

Bieżące projekty trzymaj pod ręką, żebyś zawsze wiedział jaki jest kolejny krok do zrobienia.

Masz projekt do zrealizowania? Wyobraź sobie jaki będzie jego efekt. Potem cofaj się w czasie i ustal kolejne kamienie milowe – co musisz zrobić, żeby zrealizować projekt i osiągnąć sukces.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here